Hoofdmenu

Muis?

Gestart door Theo Aaldijk, juni 09, 2011, 22:59:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

Theo Aaldijk

Deze muis komt al een paar dagen snoepen uit de vogelvoedersilo.
Ik wist wel dat er een Vogelspin bestaat, maar van een Vogelmuis heb ik nog nooit gehoord. ( grapje)
Is dit een veldmuis?
Foto is helaas niet zo scherp, moest behoorlijk inzoomen.


Tweede foto: Zo doet hij dat.
Groet, Theo Aaldijk

Douwe van der Ploeg

Grote ogen en oren, ik zou Bosmuis zeggen.
Douwe van der Ploeg

Theo Linders

grote oren en lange staart sluiten veldmuis en andere woelmuizen uit. Door de duidelijk 2kleurige vacht met een bruine rug en witte buik is ook huismuis uit te sluiten en blijft bosmuis over.
mvg,
Theo Linders

www.jnm.nl
www.zootierliste.de

maurice.lahaye

 :duim: Daar hoef ik niets aan toe te voegen.
Maurice
admin
2015 is het jaar van de das! www.zoogdiervanhetjaar.nl

Theo Aaldijk

Allen bedankt voor de uitleg, heb ik weer iets geleerd over muizen.
Ik heb nog wel een vraag, als ik de vogels blijf voeren voer ik ook de muizen natuurlijk, kan het een muizenplaag worden of mag ik blij zijn met een paar Bosmuizen in de tuin?
Groet, Theo Aaldijk

frankw

Bij Bosmuizen weet ik het niet, bij Huismuizen wel is mijn ervaring. Ik had er een gegeven moment 10-tallen die uiteindelijk ook in huis kwamen.. Was wel in een oude flat met overal kieren en gaten.

Danny katerbarg

ik vroeg me ook af of ik muizen had bij mijn kippenhok 's winters. dus een livingtrap neergezet. volgende dag had ik een bosmuis. gewoon weer vrijgelaten op de plek waar ik hem gevangen had. daarna 3 weken niks meer gevangen. dus bij mij is het geen plaag meer geworden. heb ook nooit iets gemerkt van muizenkeutels. maar ik kan niet zeggen of het bij jou ook geen plaag zal worden
met vriendelijke groeten,
Danny Katerbarg( 29 jaar), Emmen

levenslijst vogels: 282
update: 04-02-2024 20:50

Menko Vlaardingerbroek

Mijn ervaring is dat bosmuizen ook huisbewoners kunnen worden. Ik vind zo nu en dan sporen van muizen en heb nooit iets anders gezien dan bosmuizen.
Vriendelijke groet,
Menko Vlaardingerbroek