Hoofdmenu

Bekerzwam

Gestart door rchmo, oktober 19, 2006, 23:40:15 PM

Vorige topic - Volgende topic

rchmo

Vandaag grote groepen  (honderden. meestal een eindje uit elkaar, zie overzichtsfoto 1) bekerzwammen waargenomen op kaal zand. De grootste (1.5-2 cm) leken op grote oranje bekerzwam. Kleur misschien wat donkerder. De de meeste leinere waren plat op de grond of een beetje geplooid. Zijn dit misschien jonge grote oranje bekerzwammen? Of is het een andere soort? Ze zijn niet behaard (zoals wimperzwammen).

Wat vinden jullie ervan?


Rob Oudejans












Corryabbink

Dag Rob,

Bekerzwammen zijn er een heleboel en zijn op een enkele soort na niet vanaf een foto te benoemen. Daarvoor moet ook zeker de zijkant van de beker goed in beeld zijn. Met de maat zit je al in de moeilijke soorten.  Jammer maar het is niet anders :(  
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

rchmo

Corry,

Ik weet het, maar dacht misschien weten jullie zo wat het kan of moet zijn. Ik denk zelf dat er meerdere soorten bij elkaar of door elkaar heen groeien. Dat zie ik eigenlijk ook pas nu ik de overzichtfoto's thuis gedetaillerd kan bekijken. Er zijn misschien ook wel gewimperde exemplaren bij. Zal vandaag terugaan en beter kijken en wat verzamelen. Dat zal ongetwijfeld helpen.

Rob Oudejans