wanneer begon je met vogelen

Gestart door willemxd, juni 08, 2011, 20:47:03 PM

Vorige topic - Volgende topic

willemxd


Marjoleinw

Nee, helaas niet. Ik woon onder de rook van Leiden. M'n ouders hadden tot 17 jaar geleden een zelfgebouwde camper op een hele kleine camping op de Veluwe staan waar we elk weekend en vakantie naartoe gingen.
Met vriendelijke groet,

Marjolein Wolvers


http://www.reptitalk.forum2go.nl


Folkert Jan

Ik ben begonnen in het voorjaar van 2008.
Mijn toenmalige vriendin haar broertje ging af en toe met zijn vader vogels kijken en voerde dan van alles in op waarneming.nl
Hij had toen ook de petersons vogelgids waar ik wat in ging bladeren om vervolgens buiten op te letten of ik die vogels terug kon vinden.
Zo had ik af en toe een nieuwe soort, maar was ik niet fanatiek.
Op 12-05-2008 ging ik met mijn toenmalige vriendin, haar broertje en vader naar vlieland. We wilden een dagje naar een eiland en Robert (broertje van me ex dus ;)) wilde dan wel graag naar vlieland voor de alpenheggenmus.

Vanaf dat moment is het begonnen en inmiddels 3 jaar verder zijn er al heel veel hoogtepunten geweest.
veelal zijn dit toch de twitches waarvan de top 3

1 - Rotskruiper
2 - Noordse waterlijster
3 - kleine burgemeester en roze spreeuw in Den Helder

Maar toch wel het allergaafste was de afgelopen TOH dag waarbij ik mijn eerste big day deed samen met 4 vrienden (139 soorten). We stopten echter al vroeg dus volgend jaar wordt vast beter!
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Joris Verhees

#34
Ik ben altijd actief geweest met de natuur, met mijn pa vooral het bos in om te kijken wat er allemaal zit enzo. ben dit jaar begonnen met de opleiding bos en natuurbeheer, waarbij het pas echt allemaal los kwam, daar ben ik ook begonnen met actief vogels kijken, spotten en ontdekken. Ik doe het nog geen jaar dus, maar m'n vogelsoortenlijstje limburg 2011 staat al op zo'n 168 soorten.

EDIT: vandaag m'n 169 jaarsoort limburg zelfontdekt! Zwarte ooievaar, zo zie je maar, door zelf te ontdekken word je alleen maar fanatieker

Groeten!

Joris.
Met groet, Joris Verhees

GijsB

Citaat van: rnbflavour op juni 13, 2011, 12:30:09 PM
lange post

Die rotskruipertwitch was echt geweldig inderdaad  :duim:
Net als ons weekend zeeland
Gijs

erikwouda

Ik eerst tussen m'n 8/9e en 18e, en sinds zo'n twee jaar weer steeds actiever.
Ben nu 44.
Als ik m'n aantekenboekjes van vroeger bekijk ben ik best wat leuke dingen vergeten.
Wist niet dat ik op gegeven moment af en toe een Bokje zag, bijvoorbeeld.

Leukste waarneming is moeilijk te zeggen.
Een zowat onder m'n voet wegvliegende Houtsnip midden in een woonwijk schiet me nu te binnen.
Vogelaar, maar ook grafisch ontwerper
http://novalijn.nl