Sprinkhanen

Gestart door Rick van der Weijde, juni 11, 2005, 11:54:44 AM

Vorige topic - Volgende topic

Rick van der Weijde

Heb nog twee sprinkhanen uit Limburg van ruim een week geleden. Misschien dat iemand er een naam aan kan plakken.

In de schemer geschoten in de Groeve van 't Rooth. Niet de beste foto, maar misschien dat de kenmerken nog te zien zijn:


In het heetst van de zon geschoten op een kalkgraslandje bij Eys. Viel mij op dat veel foto's niet goed waren doordat de antennes er niet opstonden. Overdreven lang bij deze soort. Iemand een idee (een of andere sabelsprinkhaan?)?


In ieder geval bedankt, voor eventuele hulp!

Groet,
Rick van der Weijde
Corotauria Nature Photography

Mark van Veen

Die eerste is een nymphje en daar waag ik me niet aan. Ziet er wel leuk uit (dat zwarte streepje door de ogen geeft aan dat het niet zomaar een Chortippus is). In augustus wil ik nog een keer naar 't Rooth heen en zal eens kijken. De tweede is een nymph van de grote groene sabelsprinkhaan.

Mark
groet,

Mark van Veen

Rick van der Weijde

Ik zie je antwoord nu pas, Mark. In ieder geval bedankt. De tweede zal ik in ieder geval even invoeren met foto. Voor de andere zal ik even iemand anders mailen. Eventuele resultaten zal ik hier neerwerpen.

Groet,
Rick van der Weijde
Corotauria Nature Photography


tekenaar

Gokje: larve van de krasser. Die heeft veel kleurvarieteiten... Maar in zo'n geval zou ik gewoon even gaan zoeken nu ze volwassen aan het worden zijn...  
Paul Veenvliet
dieren en planten tekeningen: https://paulveenvliet.art/
excursies in Slovenie: https://www.slovenia-nature-guide.si/

Rick van der Weijde

Ik heb ze nu al naar een aantal mensen opgestuurd en iedereen vindt het maar een vreemd beestje, waar moeilijk een naam aan te plakken is. Als iemand nog Sprinkhanenkenners kent...

Heel veel kom ik niet in de groeve 't Rooth (was de eerste en de enige keer) en teruggaan is voorlopig ook nog even geen optie. Maar als er Limburgers zin in hebben...
Rick van der Weijde
Corotauria Nature Photography