Welke nachtvlinder?

Gestart door T_18, oktober 15, 2006, 16:50:33 PM

Vorige topic - Volgende topic

T_18

Hallo!

Weet iemand welke nachtvlinder dit is? Ik heb helaas nog geen goed boek over nachtvlinders maar zal snel komen..! ^_^




Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,

Thijmen

Mark Lammers

Dit is een afgevlogen exemplaar van Avondrood

Mark

Elachista

Het klein avondrood, Deilephila porcellus (met wat kortere vleugels, kwestie van gevoel).

Tymo

Groet,
Tymo

acherontia

Om precies te zijn een klein avondrood (Deilephila porcellus) onder andere te zien aan de banden op de vleugels maar misschien nog beter doordat het zwarte vlak op de achtervleugels ontbreekt. Daar zou je iets van moeten zien in deze houding of het zou door de vleugels heen moeten schijnen bij zo'n versleten exemplaar. Wanneer heb je deze gezien?

Jeroen

acherontia

Kijk nu waren Tymo en ik zelfs precies gelijk, hoewel Tymo duidelijk een fractie eerder gezien het feit dat zijn post bovenaan staat.

Jeroen

gardensafari

CiteerKijk nu waren Tymo en ik zelfs precies gelijk, hoewel Tymo duidelijk een fractie eerder gezien het feit dat zijn post bovenaan staat.

Jeroen
Ja, minder tekst  :P  
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

Mark Lammers

Nou ik had het bijna goed.....

;)

Mark

T_18

Ok, ik zal hem even invoeren als ik tijd heb, ik heb hem in juli gezien op texel...

bedankt voor het determineren :duim:

even off topic raar, ik had al eerder geantwoord op mark zijn antwoord alleen is die post nergens te bekennnen... ;)  
Met vriendelijke groet,

Thijmen