Hoofdmenu

champignon

Gestart door cora, oktober 15, 2006, 20:30:14 PM

Vorige topic - Volgende topic

cora

Deze fraaie paddestoelen kwam ik vandaag tegen ze staan op houtsnippers.
De reuk was wat licht chemies niet een specifieke champignonlucht. Is hier te zien welke champignon dit is?
NATUURLIJK !!! de groetjes van Cora de Groot

cora

onderkant
NATUURLIJK !!! de groetjes van Cora de Groot

cora

jong exemplaar
NATUURLIJK !!! de groetjes van Cora de Groot

cora

echt niemand een idee?  en wat kan ik doen naast onderkant op de foto zetten en ruiken of is dit alleen met de microscoop te achter halen?
NATUURLIJK !!! de groetjes van Cora de Groot

Elachista

Zou je een schatting kunnen geven van het formaat (bij voorkeur diameter hoed)?

Tymo
Groet,
Tymo

cora

de maat van de hoed was flink ik heb hem niet echt opgemeten maar zeker 10 centimeter en  nu is die volgens mij nog niet helemaal uitgevouwen.
NATUURLIJK !!! de groetjes van Cora de Groot

feel4nature

heb je er ook aan gesnuffeld?
natuurlijk met groet, Ali.

wim veraghtert

Met een chemische geur is Karbolchampignon een optie. Die verkleurt wel opvallend geel als je eraan komt.
Snij er ook eens eentje door om  te zien of hij rood of geel verkleurt. Dat is ook een aanwijzing voor de determinatie.
admin nachtvlinders waarnemingen.be

cora

#8
ik heb er een mee naar huis genomen de plaatjes zijn chocolabruin geworden de geur kan ik niet helemaal thuis brengen geen champignonlucht misschien ver weg anijs, wel wat sterk. De steel is wat hol van binnen en de voet loopt uit in een lichte knol. Bij doorsnijden nou niet echt een opvallende verkleuring zeker niet geel ook niet bij aanraking. De oudere exemplaren waren verder open en erg flink tussen de 15 en 20 cm. Ik denk zelf anijschampignon alleen de lucht vind ik niet erg overtuigend maar ik weet ook niet hoe sterk die geur is?
NATUURLIJK !!! de groetjes van Cora de Groot