Bruin nimfje,

Gestart door gardensafari, oktober 15, 2006, 14:56:42 PM

Vorige topic - Volgende topic

gardensafari

Vandaag gefotografeerd op de restanten van koninginnekruid dit kleine (3-4mm) nimfje. Heeft iemand enig idee tot welke soort deze behoort?

Alvast heel veel dank!

Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

gardensafari

#1
Vandaag weer gefotografeerd. Zit nog op dezelfde plek. Is wat donkerder geworden. Al iemand die "Eureka" roept? Zelf denk ik langzamerhand steeds meer aan de Stictopleurus............

Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

gardensafari

Mede dankzij Hannes Günthers site staat nu vast dat dit inderdaad nimfjes zijn van Stictopleurus. Nu kan ik nog steeds aan de volwassen beesten niet zien of het nu S. abutilon of S. punctatonervosus is, laat staan dat ik daar bij die kleintjes achterkom. Maar goed, voorlopig hou ik het bij het hele zooitje maar op Stictopleurus spec.



Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

huysse

In ieder geval al een naam!

En ook nog mooi te gebruiken als scheldwoord!

Groet,
Marijke

wilde

#4
Eigenaardig dat deze soort zo laat in het jaar actief is. Bij mij stikte het ook van die pleuriszooi. :D  Voornamelijk op uitgebloeide gulden roede. De nimf zit zo te zien ook op uitgebloeid spul. Wat ze eten is een raadsel.
Groet, Albert de Wilde
https://www.ahw.me

gardensafari

#5
Bij mij te vinden op uitgebloeide bloemen van gulden roede, koninginnekruid en vlinderstruik. Ik denk dat ze aan de vruchten zuigen. Het zijn natuurlijk echte uitzuigers!

En voor Marijke: ik hou niet zo van wurgsex, maar laat mij jou niet tegenhouden  :D
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

huysse

#6
Hans, jij legt een verband dat niet in mijn gedachtengang zou opkomen. <_<
Moeten we dan toch denken dat waar jouw hart vol van is je mond van overstroomt?

Pleuris komt van pleuritis, borstvliesontsteking en dat kan grote problemen bij het ademen geven.
Maar dat wist je vast allemaal al. :D

Groet,
Marijke

gardensafari

Citeer

Pleuris komt van pleuritis, borstvliesontsteking en dat kan grote problemen bij het ademen geven.
Maar dat wist je vast allemaal al. :D

Zeker, en de vorm van pleuritis waarbij je stikt heet stictopleuritis, vandaar mijn wellicht ietwat ziekelijk verband tussen jou en genoemde bron van plezier. Ik ben echter blij dat het ook niet jouw kopje thee is.
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.