Hoofdmenu

Berkeboleet ?

Gestart door Raver, oktober 12, 2006, 22:32:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

Raver

Is dit de berkeboleet of een andere soort ?
Met vriendelijke groet,
Ron

a.houter

Ik had hier graag de poriën van gezien...Is er niet toevallig een foto van de onderkant hoed?
Berkenboleet vind ik twijfelachtig :unsure:  
@ndré
Admin. Paddestoelen
----------------------------------
Disclaimer
----------------------------------
Ondanks alle aan de samenstelling van dit bericht bestede zorg, kan ik geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele directe dan wel indirecte schade voortvloeiende uit enig gebruik van dit bericht, de opgenomen links en attachements.

This message is provided "as is" without warranty of any kind. In no event shall I be liable for any loss of profits, loss of business, loss of life, loss of use or data, interuption of business, or for indirect, special, inci

Raver

Jammer genoeg heb ik geen foto van de onderkant, juist die was mislukt  :(

Buisjeslaag was wit en fijne poriën, geen verkleuring bij druk.

Ron
Met vriendelijke groet,
Ron

a.houter

Als je nog eens terug kan gaan, dan moet je even opletten naar welke kleur de poriën verkleuren, dat verwacht ik namelijk nog wel. Dat kan al na een paar dagen het geval zijn.
Ook kun je, als je dat durft, een heel klein stukje van het hoedvlees proeven zonder door te slikken. Let op of je niet een heel bittere smaak waarneemt.
;)  
@ndré
Admin. Paddestoelen
----------------------------------
Disclaimer
----------------------------------
Ondanks alle aan de samenstelling van dit bericht bestede zorg, kan ik geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele directe dan wel indirecte schade voortvloeiende uit enig gebruik van dit bericht, de opgenomen links en attachements.

This message is provided "as is" without warranty of any kind. In no event shall I be liable for any loss of profits, loss of business, loss of life, loss of use or data, interuption of business, or for indirect, special, inci

Raver

Uit je woorden maak ik op dat je denk aan de Bittere boleet ?

wel aan gedacht, maar afgewezen omdat ik de buisjes echt wit vond en de nettekening op de steel miste en hij niet verkleurde bij het aandrukken.

Maar inderdaan niet van geproefd,

Ron
Met vriendelijke groet,
Ron

Natuvos

Is het  misschien koeieboleet?

Frans

Niko Buiten

Nee. Ik denk ook aan Bittere boleet.
Groet,

Niko Buiten.