Nog een zakdrager.

Gestart door Theo Aaldijk, juni 11, 2011, 21:31:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

Theo Aaldijk

Welke zakdrager is dit?
Zo te zien is het motje al gevlogen.
Groet, Theo Aaldijk

Elachista

Eerst zelf even zoeken! Dit is de algemeenste, dus dat moet te doen zijn.
Groet,
Tymo

Theo Aaldijk

Wat ben jij streng Tymo!
Ik had zelf al zitten kijken op Microlepidotera en kwam uit bij Psyche casta, maar verder in de omschrijving wordt ook P. crassiorella genoemd en dat bracht mij aan het twijfelen, vandaar mijn vraag.



Groet, Theo Aaldijk

Elachista

Heel goed, het is casta  ;D Helaas is die soort vanaf foto toch niet te onderscheiden van P. crassiorella. Zelfs met lege zakjes lukt het niet, álleen als je de pophuls hebt.

Wat is streng  :angel: Ik had laatst met iemand een gesprek over Waarneming.nl en al doende kwam te sprake dat het ons opvalt dat men foto's post op het forum zonder vaak zelf te zoeken. Dat is boven alles niet leerzaam, maar het kost ons ook meer werk. Zou je zeggen: is dit Psyche casta? Dan weten we meteen dat diegene er zelf moeite voor doet.
Wil je er zelf wat van leren, dan kan je natuurlijk vragen of het P. casta betreft, of anders crassiorella? De reactie die je uitlokt is dat de responder dan ook beide soorten bespreekt, en dan weet je ook nog meer over de situatie van beide soorten af.  O0
Groet,
Tymo

Theo Aaldijk

Het was natuurlijk positief bedoeld Tymo want ik ben het er helemaal mee eens als je niet eerst zelf zoekt dat je er dan ook niet veel van leert.
Wat mij wel eens weerhoud om na het zelf zoeken een soort te noemen is de angst om er helemaal naast te zitten en dan heel erg dom bij het forum over te komen.


Punt is natuurlijk ook dat ik een totale leek ben en een hele brede interesse heb in alles wat leeft en groeit en dat probeer te delen met waarnemingen, met gevolg dat je eigenlijk van alles te weinig weet.


Ik ben daarom heel erg dankbaar dat het forum altijd wel een handje helpt bij het zoeken en dat ik elke keer weer iets mag leren op m'n oude dag.


Nogmaals allen dank!
Groet, Theo Aaldijk