Eitjes van wants ?

Gestart door Twan martens, juni 03, 2011, 22:50:25 PM

Vorige topic - Volgende topic

Twan martens

Deze eitjes vond ik op een verse acacia weipaal, waar vaker allerlei kevers op zitten te zonnen.
Oa boktorren, maar die leggen hun eitjes IN het hout als ik me niet vergis.
Ik heb eigenlijk geen idee of het wel van een kever is. Dit is dus een pure gok.
Wie weet het wel? Helaas geen beste foto`s
Twan.

Arp

De eitjes van Rhynocoris spp zien er precies zo uit (in NL alleen R. annulatus), maar ik ken niet alle eitjes van alle Reduviidae. Qua habitat vallen er wel meteen een paar af en een paar andere lijken me erg onwaarschijnlijk ...

Ik zou ze invoeren als Rhynocoris annulatus onzeker en even afwachten wat de kenners zeggen als het topic naar de Wantsen verplaatst is.
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Twan martens

Na even googelen kwam ik op een Franstalige site waarop een foto van Rhynocoris annulatus eitjes te zien was, en inderdaad leken ze identiek aan de eitjes op mijn foto. ( wel wat helderder).
Ik zal dus de wijze raad van Arp wederom opvolgen. Ik wil dit topic wel verplaatsen naar wantsen, maar ik weet niet of ik dat zelf kan.
Bedankt Arp.
Groet, Twan.

Arp

Hoi Twan,

Nee, het verplaatsen moet een forumadmin doen - verander even de titel zodat er iets van "Wants" staat, dan gaat het vast sneller ;)

Hier loopt een leuk topic en ook kwam er op wrn zojuist een uk langs ;)
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Twan martens

 Arp. Dat duitse topic staat bij mijn favorieten.
Ganz herzlichen dank und viele grüsse.
Twan.

Arp

Maar Twan, verander nou even de titel van het topic zodat de admins ook in de verleiding komen het ding naar de Wantsen te verplaatsen ;)
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Twan martens

Graag verplaatsen naar wantsen en cicades.
Bedankt.

Arp

Twan, ik bedoel: Als je bij je allereerste bericht van dit draadje (helemaal bovenaan) op "modify" klikt en dáár dan de titel aanpast, dan verschijnt die aangepaste titel ook in de inhoudsopgave van het subforum "Kevers" ;)
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Twan martens

 Weer wat geleerd. Bedankt Arp.

Arp

Mag deze naar de Wantsen?

Alvast bedankt :)
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Arp

Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Henk Soepenberg

zelf admin worden, Arp ... :wub:
Vriendelijke groeten,
Henk

Arp

Vermoed niet dat ze me erbij willen hebben ;)

pssst admins: dit zijn Wantseneitjes
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Arp

Bedankt Martijn!  :lol:

Wat denken de Wantsenweters?
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

harry60

Staat hij er nu al ???

;D

Gr harry
M.Vr.Gr. Harry de Koning