Hoofdmenu

Vandaag gezien

Gestart door jonas D, juni 02, 2011, 19:15:42 PM

Vorige topic - Volgende topic

jonas D

Zoals bij de vogels, post hier je libellen die je vandaag gezien hebt :duim:

Vandaag had ik lantaarntje,gewone oever en blauwe breedscheenjuffer.
Groeten,
Jonas

Johannes Klapwijk

Tengere grasjuffer, venwitsnuit, noordse witsnuit, beekoeverlibel, viervlek, azuurwaterjuffer, en koraaljuffer.
Tel huidjes mee en dan heb ik ook nog grote keizer.

Volgende week: groene haaklibel, vaandeldrager en nog veel meer? Ben benieuwd of het gaat lukken.

Sardinie, here I come!

Goyatlah

Sardinie is leuk, in 2008 hebben we in het kader van het Europese atlasproject het noord-west deel van het eiland (ongeveer net zo groot als nederland schat ik) uitgeplozen.
Lindenia heb ik helaas gemist, en er zit ook een zeer zeldzame Pantser die ik niet gezien heb. Op mijn site staat een excel-sheet met alle waarnemingen. Ben benieuwd naar wat jij ziet.
Die Gomphiden zijn zonder meer leuk, maar Brachythemis was zonder enige twijfel mijn favoriet. Idiote beesten die achteruitvliegend enkele decimeters voor je uit kunnen vliegen (met 50 of meer tegelijk) maar dat gebeurde maar 2 of 3 keer. En als je Pantala weet te fotograferen ben ik je zeer dankbaar, mijn duitse vrienden waren zeker, ik niet.
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

hiskodevries

Citaat van: Johannes Klapwijk op juni 02, 2011, 19:23:32 PM
Tengere grasjuffer, venwitsnuit, noordse witsnuit, beekoeverlibel, viervlek, azuurwaterjuffer, en koraaljuffer.
Tel huidjes mee en dan heb ik ook nog grote keizer.

Volgende week: groene haaklibel, vaandeldrager en nog veel meer? Ben benieuwd of het gaat lukken.

Sardinie, here I come!
http://observado.org/gebied/species_list/35029?g=1&from=2000-01-01&to=2011-06-02&z=1&s=1&g=5&z=1&from=2000-01-01&to=2011-06-02&s=0&s=1&u=0
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Goyatlah

Hisko wat ben je weer kinderachtig.
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

hiskodevries

dolf, waarom?
het is allemaal jouw werk, vandaar dat ik het even laat zien.
nogmaals de complimenten voor die klus.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Goyatlah

Ok, laten we het daar dan maar op houden.
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Johannes Klapwijk

Ik verwacht eerlijk gezegd geen wereldzwerver tegen te komen, al hoop je er natuurlijk op. Zelfde met zadellibel en veel andere soorten.
Eerlijk gezegd ben ik nog een beetje bang of het gaat lukken groene haaklibel te zien.


Die grondlibel lijkt me idd wel een van de leukste soorten die toch wel zal moeten lukken verwacht ik, maar ook soorten als purperlibel en grote pantser is erg leuk en ongeveer van succes verzekerd?


Ik had je excelsheet gevonden dankzij google, dus weet welke plekjes ik het beste kan bezoeken.