wat bloeit er bij jullie

Gestart door Windekind, oktober 14, 2006, 12:46:03 PM

Vorige topic - Volgende topic

han.endt

#90
CiteerVandaag heel veel krokussen in bloei gezien. Ook een paar narcissen en zelfs een hyacint.
Ook zag ik deze struik in bloei; heb eigenlijk geen idee wat de normale bloeitijd is.
Dit is inderdaad een bonte kardinaalsmuts ('Gracilis' is meer witbont. Dit zou 'Emerald'n Gold' kunnen zijn, maar er worden steeds meer geelbonte variëteiten gekweekt). Het zijn overigens geen bloemen, maar de vruchten die we hier zien (of beter het omhulsel van de vruchtjes). Die hebben bij kardinaalsmutsen een fel donkerroze kleur. De vruchtjes zijn oranje. Het is trouwens voor het eerst dat ik vruchtzetting bij deze soorten (E. fortunei of japonica) zie, dus dat zou best aan de zachte winter kunnen liggen. Ik weet niet of iemand daar ervaring mee heeft? E. fortunei bloeit in augustus met nietige geelgroene bloemetjes.

Jeroen Nagtegaal

Witte dovenetel, nog volop in bloei een mooi bosje van een plant of 20,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Limosa

ik had van de week mijn eerste bloeiende speenkruid plant. Voor mij toch een teken dat de koude, donkere dagen weer lengen!
Groeten,

Joachim

geertje

Citeer
CiteerVandaag heel veel krokussen in bloei gezien. Ook een paar narcissen en zelfs een hyacint.
Ook zag ik deze struik in bloei; heb eigenlijk geen idee wat de normale bloeitijd is.
Dit is inderdaad een bonte kardinaalsmuts ('Gracilis' is meer witbont. Dit zou 'Emerald'n Gold' kunnen zijn, maar er worden steeds meer geelbonte variëteiten gekweekt). Het zijn overigens geen bloemen, maar de vruchten die we hier zien (of beter het omhulsel van de vruchtjes). Die hebben bij kardinaalsmutsen een fel donkerroze kleur. De vruchtjes zijn oranje. Het is trouwens voor het eerst dat ik vruchtzetting bij deze soorten (E. fortunei of japonica) zie, dus dat zou best aan de zachte winter kunnen liggen. Ik weet niet of iemand daar ervaring mee heeft? E. fortunei bloeit in augustus met nietige geelgroene bloemetjes.
Dat zou heel goed mogelijk zijn!
Leuk dat dit vruchten zijn; ik dacht echt dat het de bloemen waren. :wub:
Dank je Han :D  
Groeten,
Gera Nieland

geertje

CiteerDit is inderdaad een bonte kardinaalsmuts ('Gracilis' is meer witbont. Dit zou 'Emerald'n Gold' kunnen zijn, maar er worden steeds meer geelbonte variëteiten gekweekt). Het zijn overigens geen bloemen, maar de vruchten die we hier zien (of beter het omhulsel van de vruchtjes). Die hebben bij kardinaalsmutsen een fel donkerroze kleur. De vruchtjes zijn oranje. Het is trouwens voor het eerst dat ik vruchtzetting bij deze soorten (E. fortunei of japonica) zie, dus dat zou best aan de zachte winter kunnen liggen. Ik weet niet of iemand daar ervaring mee heeft? E. fortunei bloeit in augustus met nietige geelgroene bloemetjes.
Vandaag even teruggegaan om te kijken wat er van de "bloemen" was geworden.
En inderdaad, oranje besjes!



Groeten,
Gera Nieland

Imperator

in mijn tuin al de eerste voorzichtige judaspenning
vriendelijke groet,

Trees

Hinko

#96
Vandaag m'n eerste bloeiende Winterakoniet gezien. Vorig jaar was dat pas op 13 maart!
Verder heb ik me wederom verbaast over de bloeiende Scilla mischtschenkoana. Bij deze hyacintachtige lijken de bloemen zich al onder de grond te openen! Ze komen bloeiend boven!
mvgr, Hinko

mcbud

Sleedoorn in bloei op tenminste drie plaatsen in Spaarnwoude-Buitenhuizen.
vr gr, marc