Hoofdmenu

Whow!

Gestart door rchmo, oktober 13, 2006, 17:26:39 PM

Vorige topic - Volgende topic

rchmo

Elke dag is er zoveel moois te zien. Vandaag deze fraaie. Dacht meteen aan purperrode russula. Is dit juist of is het een ander?

Rob Oudejans






JW_2all

CiteerElke dag is er zoveel moois te zien. Vandaag deze fraaie. Dacht meteen aan purperrode russula. Is dit juist of is het een ander?

Rob Oudejans

Wellicht Koningsmantel (Tricholomopsis rutilans)?

JW
Groet,
Jan

a.houter

#2
Da's praktisch wel zeker! :duim:

Wat is dat toch met jouw afbeeldingen Rob? Het duurt ontzettend lang voor dat ze op het scherm staan. Kun je ze niet stuk voor stuk verkleinen tot 600 x 400, en ze ook apart op het forum zetten? Dat zal een stuk sneller werken. Kijk eens hoe dat er bij de anderen uitziet.
:(
@ndré
Admin. Paddestoelen
----------------------------------
Disclaimer
----------------------------------
Ondanks alle aan de samenstelling van dit bericht bestede zorg, kan ik geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele directe dan wel indirecte schade voortvloeiende uit enig gebruik van dit bericht, de opgenomen links en attachements.

This message is provided "as is" without warranty of any kind. In no event shall I be liable for any loss of profits, loss of business, loss of life, loss of use or data, interuption of business, or for indirect, special, inci

rchmo

Bedankt. Inderdaad, niet aan gedacht.

Ik doe niets bijzonders met mijn foto's. Ook al door anderen gevraagd waarom ik ze aan elkaar en/of naast elkaar zet. Moet ik tussen de img's een harde return geven?
Ik gebruik imageshack.us. Is dit mogelijk de oorzaak. Zijn er betere?


Rob

Corryabbink

#4
Dag Rob,

Als ik een foto wil plaatsen verklein ik die tot 800x600 of 600x400. Dat kun je met verschillende programma's. Ik gebruik Easy resize dat is gratis op internet verkrijgbaar.
Dan typ ik een bericht en druk onderaan in het scherm op de knop bladeren. Daarmee ga ik zoeken in mijn eigen computer in de map waar ik de klaargezette foto heb staan. Dan druk ik op OK en de foto wordt automatisch in het bericht geplaatst.
Voor de volgende foto druk ik op add reply en tik iets in het bericht b.v. foto 2, anders wil het niet, zoek dan weer met bladeren enz. zo kun je vele foto's op een eenvoudige manier plaatsen en zijn dan gemakkelijker door ons te bekijken.

Dit zijn overigens prachtige foto's van de Russula.

PS de foto's mogen niet meer zijn dan 800 kbs. Ik werk altijd met bestandsgrootte onder de 200 kbs en dan zijn ze goed.

met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Mark Lammers

Citeer
Ik gebruik imageshack.us. Is dit mogelijk de oorzaak.
er is nix mis met imageshack.us
die heeft goede, snelle servers

Corryabbink

Mijn bovenstaande tekst heb ik gewijzigd. Het max. is 800 kbs.

Voor verdere informatie zie hier:

http://forum.waarneming.nl/forum/index.php...=0&#entry113448
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

rchmo

Corry,

Ik heb al een methode om meerdere foto's onder elkaar te uploaden. Inderdaad met een harde return tussen de img's. Gaat prima. Zie bijv. mijn bericht 'Nogal witte buisjeszwam'.


Rob

marcel123

#8
Hoi Rob,

Alle foto's zijn nu iig kleiner dan 500kb en kleiner dan 800x600. Het moet denk ik dus idd aan de beschikbare bandbreedte liggen. Ik denk dat je methode niets te wensen overlaat.
Als ze op de Waarneming.nl-server wprden gezet heb ik ze het liefst in Waarneming.nl en niet op het forum, want op het forum zijn ze moeilijker terug te vinden. En dubbelop is zonde van de schijfruimte.

De beperking van 800kb zit op plaatjes die gehost worden op de server van Waarneming.nl. Rob zijn plaatjes worden gehost op imageshack.us en dan gelden de bepalingen die zij opstellen.

http://forum.waarneming.nl/forum/index.php?showtopic=1534

rchmo

Mijn foto's zijn  soms gecropped en dan is de maat niet altijd geschikt voor 800 x 600. Ik kies dan of 800, of 600 en de andere wordt automatisch berekend. Als ik de plaatjes in deze 'Whow'-message bekijk dan zijn ze gewoon zo groot mogelijk. Niks mis mee dus.
Z gauw ik een zekere of min of meer zekere naam heb, zet ik ze meteen op waarneming.nl. Dus daar kun je alles vinden waar een redelijk naamkaartje aan hangt.

Rob