Maandopdracht foto juni: Groepsfoto

Gestart door Vincent Hart, mei 31, 2011, 14:02:14 PM

Vorige topic - Volgende topic

Vincent Hart

Opdracht voor juni: "Groepsfoto!". Maak een foto van een groep vogels. Minimaal 5, meer mag uiteraard ook.   
 
Ingangsdatum opdracht (foto's moeten op of na deze datum gemaakt zijn): woensdag 1 juni.
Sluitingsdatum insturen: donderdag 30 juni 23.59u!
Mail je inzending naar maandopdrachtATlive.com ('AT' vervangen door '@'

Voor de spelregels van de maand- & jaaropdrachten, zie HIER.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

firecrest

Keurig op tijd dit keer! Nog voor de maand is begonnen! :duim:
Leuke opdracht! Succes met fotograferen iedereen.

Yeronimo

Vijf verschillende soorten foto's of mogen er ook een paar van dezelfde soort zijn?
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

Jarinka

Citaat van: Yeronimo op mei 31, 2011, 23:19:58 PM
Vijf verschillende soorten foto's of mogen er ook een paar van dezelfde soort zijn?
Vijf verschillende vogels. Ze mogen van dezelfde soort zijn, maar dat hoeft niet. Vijf verschillende soorten lijkt me wat te hoog gegrepen.
Groeten, Jarinka Heijink

Vincent Hart

Vijf verschillende Opels? Leesbril lenen, Jeroen?  ;D
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Theovanv

Haha,
Neej, 5 exemplaren is de vereiste, maar t mag natuurlijk van dezelfde soort zijn, dat kun je van de esthetiek af laten hangen, 1 roodborst tussen 4 koolmezen kan mooi zijn, maar 10 kokmeeuwen op een rijtje ook en grotere aantallen mag natuurlijk ook ;)
Theo van Veenendaal

Botervlieg

#6
Leuke opdracht!
Succes allemaal!

Ik zal meteen even kijken of ik op de mei-foto's al kan stemmen.
(edit: Nog niet zo te zien, ik zal het even in de gaten houden en stemmen als het er is.)

Groetjes, Marleen

Yeronimo

Citaat van: Vincent Hart op mei 31, 2011, 23:30:43 PM
Vijf verschillende Opels? Leesbril lenen, Jeroen?  ;D

Hmm dat was een heel verkeerd woord, foto's was natuurlijk vogels. Zat waarschijnlijk met mijn hoofd in de vogelwereld  :rolleye:
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

Kevin Scharroo

Toffe opdracht, ga hard me best doen !!!

stefanhageman

Vandaag de laatste dag om in te leveren!
Stefan Hageman


firecrest

pfff, weer eens helemaal vergeten :rolleye:
Ik had nog wel een foto...

Ben benieuwd naar de foto's!

Stijn E.

Ik zal zo spoedig mogelijk tijd vinden om de foto's online te zetten. Ik weet alleen niet of het vandaag lukt, maar ik doe mijn best! Ik ben nu nog even druk...
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Vincent Hart

U moogt stemmen op de foto's hier! Gezien het aantal inzendingen hebben jullie heel braaf geleerd voor je examens  >:D





Er zijn een aantal deelnemers die wat moeite hebben met op tijd insturen van hun foto. Als jullie nou je best doen het niet op het laatste moment te doen, ga ik m'n best doen wat vaker reminders te plaatsen. Misschien helpt het b.v. om kort voor het sluiten van de inzendtermijn, de topictitel aan te passen? Er schijnt trouwens ook zoiets als een agenda te bestaan ...  >:D
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Jarinka

Lastig, lastig... Foto 1 is leuk, maar is meer een portret dan een groepsfoto. Ik ga lekker voor foto 3, want dat is echt een groep.
Groeten, Jarinka Heijink

Bart van Hoogstraten

Heb op de Parkgans gestemd, vond hem eruit springen en wel artistiek. (Slappe opkomst trouwens. Examens?)
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Vincent Hart

Und zie winner is ...

Stefan!

Van harte, Stefan, aan jou de 'eer' om een mooie MO voor (als ik het allemaal goed bijgehouden heb) September te verzinnen.

En Stijn en Jarinka gaan de ranglijst/grafiek op de Weebly-site netjes bijwerken, Jarinka als ze terug is van vakantie  :angel:
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Stijn E.

Jarinka is degene die de tabel en het grafiekje altijd fixt dus als jullie het niet erg vinden zullen jullie daar even op moeten wachten.
Ik zal wel hier op het forum even aangeven hoe de ranglijst er nu uit ziet, dan loopt dat in elk geval geen vertraging op!

Jullie horen het zometeen ;)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Stijn E.

Ik heb de nog niet verstrekte informatie toegevoegd aan http://defrisseblik.weebly.com/juni.html. Bij deze ook de beloofde tabel met de 'kop' van de deelnemers aan de jaaropdracht. Mensen die tot nu toe in totaal minder dan 5 punten hebben verdiend zijn niet opgenomen in deze lijst, maar dit zal zeker gebeuren op de Weebly site!

Ik weet niet hoe Jarinka de volgorde van de mensen met gelijke punten bepaalt, dus let daar niet al teveel op. In elk geval weet je nu hoeveel punten je hebt  :duim:



   
   
   
   
   
   
   
   
   
FebMrtAprMeiJun~Totaal
Lars Buckx5515-16
Stefan Hageman2113512
Theo van Veenendaal-251210
Gijs Baller2321-8
Jarinka Heijink211138
Harm Dijkstra-5---5
Robert v/d Meer3-11-5
Jan van Harten111115
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

stefanhageman

Ik zal gaan werken aan een idee voor die van september.
Stefan Hageman


Jarinka

Het heeft even geduurd (sorry :angel:), maar de ranking is ook weer bijgewerkt. Lars staat nog steeds bovenaan, maar Stefan heeft Theo ingehaald en staat nu tweede.
Groeten, Jarinka Heijink

stefanhageman

Wat vinden jullie van vogels in de stedelijke omgeving?
Stefan Hageman


Jan vH

Citaat van: stefanhageman op augustus 23, 2011, 17:53:30 PM
Wat vinden jullie van vogels in de stedelijke omgeving?

Lijkt me een goede opdracht.  :duim:
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Vincent Hart

Die zou ik bewaren voor als het heel koud wordt van de winter ;)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

stefanhageman

Citaat van: Vincent Hart op augustus 23, 2011, 22:02:24 PM
Die zou ik bewaren voor als het heel koud wordt van de winter ;)


Ja, dat is natuurlijk wel iets handiger. Lijkt Kraaiachtigen, corvidae, jullie een goed idee? Ze, vooral kauwtjes, zijn niet zo schuw en in bijna elke woonwijk vind je wel Vlaamse Gaaien, Kauwtjes, Zwarte Kraaien, Eksters en Roeken. Of anders als hoofdonderwerp de Merel, een vogel die naar mijn mening zeer ondergewaardeerd is en in elk(e) tuin/bos/park te vinden is.


Dus kies maar uit.
Optie 1: Corvidae
Optie 2: De Merel
Stefan Hageman


stefanhageman

Stefan Hageman


Folkert Jan

Aangezien ik ook weer een camera heb doe ik graag mee!
Corvidea lijkt me erg leuk!
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Jarinka

Corvidae lijkt mij ook het leukst, daar kun je meer mee. Er zitten hier in de buurt wel Merels, maar die laten zich nauwelijks fotograferen.
Groeten, Jarinka Heijink

stefanhageman

Dan houden we het gewoon op Corvidae. Vind ik zelf ook de leukste aangezien je met Kauwtjes veel kunt doen.
Stefan Hageman