Klimmer

Gestart door gardensafari, oktober 12, 2006, 19:58:42 PM

Vorige topic - Volgende topic

gardensafari

Deze beklom vandaag de buitenmuur. Ik vind het maar een raar zakje. Normaal heb ik veel P.casta tegen de muur aan, maar die hebben duidelijk strootjes in de lengterichting aan het zakje zitten. Deze heeft een deels glad zakje en deels geheel volgestouwd met relatief grote insectendelen e.d.
Dahlica triquetrella dringt zich op, maar die maakt toch altijd een wat fijnzinniger behangen zakje?

Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

peltigera

Dahlica triquetrella denk

EDIT: je noemde em idd zelf al, denk het dus ook

gardensafari

Ja, het is de meest voor de hand liggende kandidaat. Bovendien, ook wij mensen zijn wel eens slordervossen....

Bedankt!
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

peltigera

CiteerJa, het is de meest voor de hand liggende kandidaat. Bovendien, ook wij mensen zijn wel eens slordervossen....

Bedankt!
:D  

zakdrager

Het lijkt mij ook triquetrella. Die zak kan er zeker zo uitzien, behangen met chitineuze versierselen van overleden collega-insecten.
Om er zeker van te zijn zou je de zak nog even kunnen opmeten (ca. 8 mm) en even voelen of het een harde zak is. Bankesia conspurcatella kan er op lijken maar heeft een zachtere, slappere zak en is meestal bekleed met meer houtige deeltjes (ipv zand- en steen korreltjes).

Henk

PS Haast obsceen dit soort teksten, ik weet het, maar daar kan ik ook niks aan doen.

PS2 Dit is zo'n beetje de tijd van het jaar dat een aantal soorten het volwassen stadium bereikt en een rustplek/overwinteringsplek opzoekt. Dat geldt o.a. voor triquetrella, maar ook voor lichenella en conspurcatella. Dus het wordt weer tijd om op de zakdrager te letten!

gardensafari

Citeer

PS Haast obsceen dit soort teksten, ik weet het, maar daar kan ik ook niks aan doen.

Van jou zijn we niet anders gewend dan tamelijk scrabeuze teksten. En op de één of andere manier kom jij er nog mee weg ook!
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

zakdrager

Zo te lezen vind jij het in ieder geval wel vermakelijk!  :D

Henk

gardensafari

CiteerZo te lezen vind jij het in ieder geval wel vermakelijk!  :D

Henk
Ach ja, zo gaat dat met zakdragers onder elkaar, toch????

:rolleyes:

En ik ga bij het zakje ook voor triquetrella. Niet alleen klopt het formaat (zo'n 7,5mm), ook is het een stevig zakje. Gisteren klommen er nog twee de muur op. Een had een glad typisch triquetrella-zakje, de ander was iets meer versierd, maar minder dan de grapjurk op de foto. Geen twijfel meer, dus.

Bedankt allemaal voor het meedenken  :duim:  
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl