Verrekijker kopen, bynolyt?

Gestart door Lonnie Bregman, mei 29, 2011, 13:31:15 PM

Vorige topic - Volgende topic

Lonnie Bregman

Ik ben nogal toe aan een nieuwe kijker, de kijker die we nu hebben (Bresser Condor 10×42 WP) kijkt scheel en het scherpstellen gaat heel zwaar (was ook niet zo'n dure, in de aanbieding voor €70 gekocht). Daar komt nog bij dat m'n broertje ook een beetje aan het vogelen is en dat leidt soms tot confrontaties ;) .

Het budget is ongeveer tot €350,-. Ik zat te denken aan een Bynolyt Tern of een Bynolyt Stork. Ik was benieuwd hoeveel ze elkaar aan kwaliteit ontlopen voor die 100 euro verschil. Maar misschien hebben jullie hele andere suggesties? Het liefst wel een dakkant, om de een om andere reden heb ik daar een grote voorkeur voor (compacter, beter handelbaar). Ik hoor het graag!
Groeten, Lonnie Bregman

Norman

Ik ben niet zo thuis in dat prijssegment, maar ik heb wel eens door de Stork gekeken en die is identiek aan de Sparrow, maar de Sparrow is wel een stuk voordeliger. En dat is een heerlijke kijker. Ik heb daar jaren met veel plezier doorheen gekeken tot ik mijn Swarovski kijker kocht.
Nu fungeert de Sparrow als autokijker.

Lonnie Bregman

Bedankt voor de tip Norman! Had niet aan de Sparrow gedacht, omdat die nog een stukkie goedkoper is, maar die is nu ook een goede kandidaat.

Ik wacht nog even wat meer reacties af.
Groeten, Lonnie Bregman

fkdeboer

ik heb zelf inmiddels zo'n 2,5 jaar een nikon Monarch 8x42 en daar heb ik nog geen moment spijt van. voor die prijs een absolute aanrader!
als het echt om het geld te doen is, zou je ook de monarch 8x36 kunnen overwegen. slechts 179 euro, lekker klein, maar erg goed beeld.
grtjes,
Folkert
--
"This is like deja vu all over again."
Yogi Berra

Vincent Hart

Zelf ook goeie ervaring met de Monarch 8x42 (=dakkant). Ze zijn wel een stuk duurder geworden dan een paar jaar terug.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

fkdeboer

er zijn inderdaad allemaal nieuwe versies uit (die waarschijnlijk nog beter zijn), maar hier hebben ze hem nog voor 259euro: http://www.cameranu.nl/artikel/85024/Nikon_Monarch_8x42_DCF_WP_II.html
zij hebben trouwens ook een winkel (in Urk), waar je ze kan uitproberen.

Iemand die je  waarschijnlijk meer over de verschillen kan vertellen is Ronald Sinoo (Korhaan).


grtjes,
Folkert
--
"This is like deja vu all over again."
Yogi Berra

Evert meijer

Worden alle verrekijkers duurder in de loop der tijd?

Verrekijker die ik 2 jaar geleden kocht (Stern 10*42) is inmiddels 25 Euro duurder!!

Evert Meijer, 16 jaar

fkdeboer

ik heb deze week een sigma 150-500mm lens gekocht. Die is afgelopen 2 maanden meer dan 100euro duurder geworden.... dat doet wel even pijn kan ik je vertellen!
maar de link die ik stuurde is dus 40 euro goedkoper dan 2 jaar geleden; dus het geldt niet voor al het glaswerk ;)
grtjes,
Folkert
--
"This is like deja vu all over again."
Yogi Berra

KorHaan

Folkert,

Ik heb Lonnie inmiddels een PM teruggestuurd.
Heb deze:
http://www.cameranu.nl/artikel/64004/Bushnell_Legend_Ultra_HD_8x42.html
ook gesuggereerd, misschien nog wel beter dan de Monarch, maar ook duurder.
Groetjes, Ronald Sinoo