Fraaisteelmycena ?

Gestart door Ringneck, oktober 12, 2006, 18:09:56 PM

Vorige topic - Volgende topic

Ringneck

Met vriendelijke groeten,

Rob


My Webpage

Corryabbink

#1
Dag Rob,

Heb je geen onderkanten van de paddestoeltjes? Dit zouden misschien ook Helmmycena's kunnen zijn.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Ringneck

CiteerDag Rob,

Heb je geen onderkanten van de paddestoeltjes? Dit zouden misschien ook Helmmycena's kunnen zijn.
Citeer

Hoi Corry,

Helaas heb ik geen foto's van de plaatjes. De paddenstoelen waren minuscuul van formaat vele malen kleine dan de Helmmycena die ik gezien heb en de kleur was lila achtig.

Rob


Met vriendelijke groeten,

Rob


My Webpage

Ringneck

Ik had toch een foto van de onderkant :

Met vriendelijke groeten,

Rob


My Webpage

Corryabbink

Dag Rob,

M.i. toch een Helmmycena. Ik meen schotjes tussen de lamellen te zien.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Ringneck

Het is best mogelijk dat de paddenstoelen in foto 1 Helmmycena zijn want foto 3 is de onderkant van foto 1. Foto twee is dan volgens mij een andere soort dan foto 1, die waren echt piep klein. "Wat heb ik het ingewikkeld gemaakt"

Rob
Met vriendelijke groeten,

Rob


My Webpage

Corryabbink

Hallo Rob,

IK heb foto 1 ook vergeleken met foto 3.

Foto 2 zou inderdaad een andere kunnen zijn.........

met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

a.houter

Volgens mij zijn die van foto twee veel jonger...maar wel dezelfde. :unsure:  
@ndré
Admin. Paddestoelen
----------------------------------
Disclaimer
----------------------------------
Ondanks alle aan de samenstelling van dit bericht bestede zorg, kan ik geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele directe dan wel indirecte schade voortvloeiende uit enig gebruik van dit bericht, de opgenomen links en attachements.

This message is provided "as is" without warranty of any kind. In no event shall I be liable for any loss of profits, loss of business, loss of life, loss of use or data, interuption of business, or for indirect, special, inci