Onbekende Paddestoelen

Gestart door Ringneck, oktober 12, 2006, 18:04:59 PM

Vorige topic - Volgende topic

Ringneck

Foto 1 : Kleine lila kleurige paddenstoel groeiende in een eikenbos.



Foto 2 en 3 : Gele paddenstoel groeiende in een eikenbos op dode eikenhout.





Foto 4 : Eikenbladzwam ?



Alvast bedankt,

Rob  
Met vriendelijke groeten,

Rob


My Webpage

Niko Buiten

Dag Rob,

Volgens mij:

Foto 1 - Heksenschermpje, Mycena rosea.

Foto 2,3 - ??

Foto 4 - Eikenbladzwam, Collybia dryophila s.l.
Groet,

Niko Buiten.


Ringneck

Zou de paddenstoel in foto 2 en 3 een Flamhoed soort kunnen zijn?
Met vriendelijke groeten,

Rob


My Webpage

a.houter

CiteerZou de paddenstoel in foto 2 en 3 een Flamhoed soort kunnen zijn?
Zou idd wel Gymnopilus sapineus kunnen zijn...misschien wat oud, maar toch, gezien de lamelkleur.
;)  
@ndré
Admin. Paddestoelen
----------------------------------
Disclaimer
----------------------------------
Ondanks alle aan de samenstelling van dit bericht bestede zorg, kan ik geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele directe dan wel indirecte schade voortvloeiende uit enig gebruik van dit bericht, de opgenomen links en attachements.

This message is provided "as is" without warranty of any kind. In no event shall I be liable for any loss of profits, loss of business, loss of life, loss of use or data, interuption of business, or for indirect, special, inci

Ringneck

Citeer
CiteerZou de paddenstoel in foto 2 en 3 een Flamhoed soort kunnen zijn?
Zou idd wel Gymnopilus sapineus kunnen zijn...misschien wat oud, maar toch, gezien de lamelkleur.
;)
Beste Andre,

In het Purmerbos zijn er geen dennen, komt de Dennevlamhoed ook in een eikenbos voor? Zou het geen Prachtvlamhoed kunnen zijn.

In het eikenbos gedeelte van het purmerbos heb veel (wat ik denk) misvoormde paddenstoelen gevonden In de loop van de komende dagen zal ik een aantal foto's plaatsen, want ik kan ze niet vinden in de boeken die ik bezit.

Greetings,
Rob
Met vriendelijke groeten,

Rob


My Webpage

a.houter

Prachtvlamhoed is veel groter en groeit in bundels aan de boomvoet.
De lamelkleur met roestige vlekken wijst op Gymnopilus. Het is misschien mogelijk dat naaldhout weggekapt is geworden.
@ndré
Admin. Paddestoelen
----------------------------------
Disclaimer
----------------------------------
Ondanks alle aan de samenstelling van dit bericht bestede zorg, kan ik geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele directe dan wel indirecte schade voortvloeiende uit enig gebruik van dit bericht, de opgenomen links en attachements.

This message is provided "as is" without warranty of any kind. In no event shall I be liable for any loss of profits, loss of business, loss of life, loss of use or data, interuption of business, or for indirect, special, inci

Ringneck

Purmerbos bestaat alleen uit loofhout er zijn nooit denne bomen geplant. Het is aangelegd als productie bos en ontpopt zich tot een veel zijdig bos met een groeiend verscheidenheid aan dieren en planten. mogelijk op die plek heeft ooit een boerderij gestaan, maar dat weet ik niet zeker.   <_<

Op het stuk hout waren er beginselen van meerdere gele paddenstoelen.

Rob
Met vriendelijke groeten,

Rob


My Webpage

JW_2all

Lijkt niet op mijn beeld van prachtvlamhoed, dan nog eerder een bundelzwam.
Voor prachtvlamhoeden kom je toch gewoon zondag 15 okt 11:00 uur even langs in Diemen op onze excursie? Er staan hier zeer veel, en heel stereotyp.

JW.
Groet,
Jan

Cees Veenema

Groet,

Cees

Corryabbink

Citeerzoiets ?
Cees prachtig!  
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"