Snowy egret

Gestart door Ronald Pieters, mei 28, 2011, 15:18:27 PM

Vorige topic - Volgende topic

Ronald Pieters

De eerste lijkt me duidelijk een juv snowy; ik dacht de pullus ook?

http://sintmaarten.observado.org/waarneming/view/54725228

Bvd,
Ronald

HJDT

De structuur zit me wat dwars voor Snowy Egret. De snavel lijkt me erg   grof net als de poten, zeker ten opzichte van het lichaam. Het lichaam zelf is ook erg fors, of lijkt dat in ieder geval te zijn. Waarom geen   Grote Zilver??
 
  Groet Michel
 
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

Ronald Pieters

De juveniele twijfel ik niet zozeer over, zie m.n. de benen. Maar de pullus weet ik niet. De grote zilver juvs die ik heb gezien hadden tot nu toe gele snavels ipv donkere, daarom dacht ik snowy (zie bijv. http://www.flickr.com/photos/bunnyfrogs/5671206640/). Maar de snavels lijken inderdaad dik.

Bvd,
Ronald


HJDT

OK, die snavel had ik even niet aan gedacht. Er bestaat ook nog een witte vorm (soms leeftijds afhankelijk) van andere reigers maar of die daar voorkomen weet ik zo niet. Dat geldt in ieder geval voor Little Blue en Reddish Egret. Heb je daar ook al naar gekeken?? De snavelkleur klopt voor beide soorten.

Groet Michel
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

Ronald Pieters

Reddish komt hier eigenlijk niet voor; little blue broedt hier niet (ik zie ook bijna alleen maar 2cy) en de witte morph van great blue komt allen in/rond Florida voor....

HJDT

Ik zou er gewoon een Grote Zilver van maken met die enorme snavel en dikke poten.
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

Ronald Pieters

Hi Michel,

Maar de pullus ook?!

Steven Wytema

Dit lijken mij toch echt allemaal Snowy Egrets.
Naakte delen hebben in pullus-fase vaak al 'near-adult'proporties aangenomen.
(of iig kunnen aangenomen hebben). Ik zou niet weten waarom je hier opeens aan Great Egret moet denken.


Doorzoek google maar eens op Snowy egret chick en je krijgt vergelijkbare snavels.
Steven Wytema


Ronald Pieters

#8
dat dacht ik ook, en de juvs zjin inderdaad 'chunckier' dan adults