Hygrophorus op dode Beuk

Gestart door Gert Kremer, mei 27, 2011, 16:04:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

grietaf

Citaat van: Gert Kremer op mei 30, 2011, 11:06:16 AM

Dus hier zat ik al goed, alleen ik wist het niet.   :-[

en Grieta:  zij is niet te evenaren, zo goed.  :duim:   :duim:   

Jullie moesten eens weten hoeveel paddenstoelen ik niet ken.........
Grieta.

Marian Jagers

Citaat van: Gert Kremer op mei 29, 2011, 16:13:56 PM
Kijk voor het slapen gaan nog eens wat door gezocht, kom nu op Violetgrijs kleefhoedje uit.
Om dat Grieta zij...een ander woord voor slijmerig is kleverig
Maar... met een hele dike vette ? met de sleutel wordt steeds niets.

Hoi Gert,

Je bent aardig aan het werk gezet :duim: Maar het viel me al in andere topics op dat je gegevens bij je topics gaat zetten. :duim: :duim:, daarmee ga je vast beter leren kijken. Kijken moet je nu eenmaal zelf doen :rolleye:
Probleem met de sleutel in het basisboek. Je hebt een soort gevonden die er niet in staat, tenzij ik er overheen gekeken heb. Dat sleutelt lastig. Maar het is wel een voorbeeld uit de praktijk waar je vaker mee te maken krijgt. Altijd opletten geblazen, geen enkel boek bevat alle soorten. Toch is het Basisboek een goed begin om te leren sleutelen (o.a. geslachten leren onderscheiden, je kapstok).
In de Fan deel 6 staan de soorten Bolbitius uitgesleuteld (macroscopie is ook van belang) maar ja wel Engels ;)
Groeten Marian

Gert Kremer

Dag Marian,
Ik ga vast nof eens met Wim Legterink het Basisboek doornemen, tenminste dat stel ik voor bij ons clubje (wordt wel in het najaar).
Fan, welke boeken zijn dat ook weer?
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Dieter

Was niet om u uit te lachen! Dit moet wel een enthousiast mannetje voorstellen en niet als een uitlachend iemand, zo ben ik niet. ;)
Fan is Flora agaricina neerlandica volume 5
Evolution is like modifying a machine while it's running. (Karel Liem)
FUNGI are FUN!
KVMV

Gert Kremer

Die boeken zijn mij te duur, misschien kom ik ze 2e hands nog tegen.  ;D  en dat mannetje is ok hoor.
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

Dieter,
Downloaden lukte niet misschien kun jij mij (het) sturen.  ;)
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Dieter

 Hij staat er nog op dat is al een begin. Ik had instructies moeten geven, maar soms vergeet ik dat wel eens. Stap 1 klik op slow download. Stap 2. Typ de captcha in die er staat en submit. Stap 3. Klik op Start download. Als het nog niet lukt dan heb ik u email nodig. ;)
Evolution is like modifying a machine while it's running. (Karel Liem)
FUNGI are FUN!
KVMV

Gert Kremer

Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.