Hoofdmenu

Wat is dit?

Gestart door xenion, oktober 11, 2006, 21:25:31 PM

Vorige topic - Volgende topic

xenion

Wat is dit voor een paddenstoel, ik kan niet echt iets gelijkends vinden. De enige die ik er een klein beetje op vind lijken is de Ongesteelde krulzoom, zou deze het misschien kunnen zijn?
Hij zat op een half verrotte boomstronk van een denneboom.

Bovenkant:
Groeten,
Martin

xenion

Onderkant:
Groeten,
Martin

a.houter

Het formaat is moeilijk in te schatten Martin...een tikje té close-up.
:(
De lamelkleur zou met kneuzen moeten verkleuren voor Paxillus.



@ndré
Admin. Paddestoelen
----------------------------------
Disclaimer
----------------------------------
Ondanks alle aan de samenstelling van dit bericht bestede zorg, kan ik geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele directe dan wel indirecte schade voortvloeiende uit enig gebruik van dit bericht, de opgenomen links en attachements.

This message is provided "as is" without warranty of any kind. In no event shall I be liable for any loss of profits, loss of business, loss of life, loss of use or data, interuption of business, or for indirect, special, inci

xenion

Geeft dit je een beter idee van de grootte? Had bij de bovenste de zijkanten er wat afgeknipt.
Het kneuzen van de lamellen heb ik niet geprobeerd. Ik moet van de week toch nog weer een keer terug naar die plek voor die mogelijke stekelzwam. Dus als je er nu niet uit komt dan kan ik dat ook meteen even proberen.
Groeten,
Martin

xenion

Vandaag weer even terug geweest voor die mogelijk stekelzwam en deze dus ook even weer geprobeerd. De lamellen verkleuren niet als je ze kneust. Wat kan het nu nog zijn?
Nog even een plaatje waar de grootte helemaal goed in te schatten is:
Groeten,
Martin

a.houter

Ik vond in eerste instantie de lamellen wat bleek...ik had ze wat geler verwacht, ook na kneuzing. Toch denk ik dat je wel gelijk hebt met Paxillus panuoides.
:duim:  
@ndré
Admin. Paddestoelen
----------------------------------
Disclaimer
----------------------------------
Ondanks alle aan de samenstelling van dit bericht bestede zorg, kan ik geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele directe dan wel indirecte schade voortvloeiende uit enig gebruik van dit bericht, de opgenomen links en attachements.

This message is provided "as is" without warranty of any kind. In no event shall I be liable for any loss of profits, loss of business, loss of life, loss of use or data, interuption of business, or for indirect, special, inci

xenion

#6
Er is wel geflitst voor de foto, dus dat kan voor wat verkleuring hebben gezorgd.
Hierbij nog een foto van de lamellen van vandaag, ze lijken wat donkerder dan op de eerste. Hij zat ook niet erg vast meer aan de stam, en lijkt langzaam te vergaan. Inclusief gekneusde lamellen.

Hoe zeldzaam is deze soort? Hij staat namelijk niet in de database, zou hij toegevoegd kunnen worden?
Groeten,
Martin

a.houter

Staat te boek als vrij zeldzaam, was vroeger algemener.
Ik zal de soort in het bestand zetten.
;)  
@ndré
Admin. Paddestoelen
----------------------------------
Disclaimer
----------------------------------
Ondanks alle aan de samenstelling van dit bericht bestede zorg, kan ik geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele directe dan wel indirecte schade voortvloeiende uit enig gebruik van dit bericht, de opgenomen links en attachements.

This message is provided "as is" without warranty of any kind. In no event shall I be liable for any loss of profits, loss of business, loss of life, loss of use or data, interuption of business, or for indirect, special, inci

xenion

Ok, bedankt voor de moeite :)
Groeten,
Martin

a.houter

Herstel...bij controle bleek dat die er wel al in stond. Ongesteelde krulzoom - Paxillus panuoides
@ndré
Admin. Paddestoelen
----------------------------------
Disclaimer
----------------------------------
Ondanks alle aan de samenstelling van dit bericht bestede zorg, kan ik geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele directe dan wel indirecte schade voortvloeiende uit enig gebruik van dit bericht, de opgenomen links en attachements.

This message is provided "as is" without warranty of any kind. In no event shall I be liable for any loss of profits, loss of business, loss of life, loss of use or data, interuption of business, or for indirect, special, inci