Hoofdmenu

kokerjuffers

Gestart door David Tempelman, mei 26, 2011, 13:45:59 PM

Vorige topic - Volgende topic

David Tempelman

dag, ik probeerde waarnemingen en info over kokerjuffers te vinden op telmee, maar kon nog niets vinden;
ik had geselecteerd : soorteninformatie; vervolgens de soortgroep kokerjuffers gekozen;
vervolgens op "links" geklikt, maar er gebeurt niets. wat nu ?
bvd !
met vriendelijke groet,
David

marijn

Hoi,
Ah, dat is een nogal dubbelzinnige tekst... Met 'het menu links' wordt het menu aan de linkerkant bedoeld, niet de link naar de pagina 'links'...  :rolleye:
Dus zoek een soort door een soortgroep te kiezen en de naam in te typen in het zoekvakje daaronder.
N.B.: je kan switchen tussen NL en wet. namen door te klikken op het label Ned. naam / wet. naam.
N.B.2: Ik zag dat lang niet alle soorten ook daadwerkelijk te vinden waren onder soortgroep kokerjuffers. Is nu gefixt, dus je moet nu van alle ca 180 soorten kaartjes uit de NDFF kunnen opvragen.


Groeten,
Marijn
Marijn Prins

David Tempelman

maar als ik bv. Glyphotaelius pellucidus zoek krijg ik de tekst "wordt aan gewerkt ..."
dus kaartjes ... ? lijst waarnemingen ? foto's ?
met vriendelijke groet,
David

marijn

- zoek en vind soort
- klik op 'kaart' -> dan krijg je zoiets: http://telmee.nl/index.php?c=info&m=chart&mm=spinfo&taxid=1021551&scinames=1&year=2000&endyear=2011
- klik foto's -> geen foto's aanwezig
- klik links -> daar wordt dus aan gewerkt (gaat om links naar andere sites met info over de soort)
- klik grafiek -> grafiek van alle waarnemingen (NB kies voor de leesbaarheid hooguit 2 jaar)
etc.


Lijsten met waarnemingen zijn niet openbaar beschikbaar in Telmee.

Marijn Prins

David Tempelman

dankjewel Marijn. geen foto's van Glyphotaelius helaas  :-\
met vriendelijke groet,
David