Hoofdmenu

Vale gieren 2011

Gestart door Cornelis Fokker, mei 21, 2011, 20:59:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

ArjanH

Citaat van: Pim op mei 25, 2011, 16:25:38 PM
Het komt op mij soms denigrerend over al dat openbare getwijfel.
Stel je hebt gieren gezien en je meld ze en je leest dit forumonderdeel. Komt niet echt leuk over.

De zeventien vale gieren van laatst waren wel echt.
Krijgen we in zo'n geval ook een openbaar excuus?


Helemaal mee eens, Pim. Toegegeven: het is een voordeel wanneer je wel de beschikking hebt over foto's maar soms loopt het zo dat het eenvoudigweg niet mogelijk is om te fotograferen. Dan zul je het dus moeten doen met een (goede) beschrijving. Dat is mijns inziens wel gedaan bij de 2 Vale Gieren van vandaag.

Johan Sterk

Beste allemaal,

Bedankt voor alle hartverwarmende reacties, ten overvloede wil ik jullie melden dat ik niet echt blij ben met deze waarneming, ik ben helaas geen waarnemer, maar een waargever, ik had liever gezien dat een , Wouter, Jaap, Richard, Adri, Thomas, Vincent, Peter, Albert, Theo, Corne en niet te vergeten Hendrik Jan, deze waarneming hadden gedaan, ik ben niet het soort vogelaar dat er belang heeft, om zijn lijstje te vergroten, als ik in de ochtend naar buiten loopt en er zitten 24 juveniele huismussen in mijn gras, dan ben ik al heel tevreden. Maar goed, ze zijn hier gezien, tot later, Groeten Johan&Christina

Bart van Hoogstraten

Hoi Johan/Christina,

Ik ken de frustratie -> had in 2006 de pech om in mijn eentje de meest zuidelijke Observado-waarneming ooit van een Heremietibis te doen en had net op dat moment mijn camera er niet bij. http://observado.org/waarneming/view/53049219 Ik heb overigens dezelfde insteek wat waarnemen betreft als jij  :duim:
En oh ja, uiteraard excuses nog voor alle commotie eromheen op dit topic en het eventuele onprettige gevoel wat je daarbij had. (maar er is inmiddels zoiets als een "ethisch reveil"  ;) ).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Johan Sterk

Beste Bart,

Het is geen probleem hoor, ontzettende fijne reaktie van je, maar ja, zo is het leven!

Maar toch, erg bedankt en we gaan gewoon door op deze ingeslagen weg!

Groetjes Johan & Christina

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Vincent Hart op mei 27, 2011, 16:16:20 PM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op mei 27, 2011, 14:36:43 PM"ethisch reveil"
Is dat hetzelfde als een 'eighties revival'?  :angel:

Ik hoop van niet  :P
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Vincent Hart

"Toen ónze Giér een Giértje was"  ;D
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Vincent Hart op mei 27, 2011, 17:32:42 PM
"Toen ónze Giér een Giértje was"  ;D

Und zwar ein Bartgeier (Gypaetus barbatus)!!!  ;D ;D ;D
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Jarinka

Citaat van: Bart van Hoogstraten op mei 27, 2011, 17:35:23 PMUnd zwar ein Bartgeier (Gypaetus barbatus)!!!  ;D ;D ;D
Geen Gypaetus barbarus? :P
Groeten, Jarinka Heijink

Vincent Hart

Ik ga me verstoppen voor Hisko  :angel:
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Rene Janssen

Citaat van: Rene Janssen op mei 25, 2011, 20:00:22 PM
Herman en Bart,

Ik heb enkele berichten van jullie verwijderd die naar elkaar gericht waren. Het gaat hierover vogels kijken, en niet over elkaar bekritiseren. Klaar, over uit. Hier, en op andere plekken! René
René Janssen

pwolf

Citaat van: Rene Janssen op mei 28, 2011, 08:37:33 AM
Citaat van: Rene Janssen op mei 25, 2011, 20:00:22 PM
Herman en Bart,

Ik heb enkele berichten van jullie verwijderd die naar elkaar gericht waren. Het gaat hierover vogels kijken, en niet over elkaar bekritiseren. Klaar, over uit. Hier, en op andere plekken! René

wat zijn dit voor eigenaardige censuuracties op het forum? Dergelijke kleine off-topic mededelingen heen-en-weer zijn op dit forum normaal (en leerzaam, je leert de schrijvers er prima door kennen). Als de strekking, inhoud en toon je niet bevalt dan kun je daar altijd iets van zeggen/schrijven René maar berichten verwijderen? Terug naar de zoogdieren zou ik zeggen.

groeten, pim wolf

Pim Wolf, Vlissingen

HPM

Citaat van: Rene Janssen op mei 25, 2011, 21:03:35 PM
Dag Herman,

Ik had geen zin in berichten deels te verwijderen, vandaar die verwijder- actie. Sorry als ik nuttige delen heb verwijderd.

René

Je bent kennelijk nogal selectief geweest in je zin want je had blijkbaar wel zin om een keurige reactie van mij op Hisko te verwijderen, maar geen zin om het minder keurige bericht van iemand te verwijderen waarin mijn reactie op Hisko is geciteerd.
Overigens heeft het inhoudelijk wijzigen van andermans berichten volgens mij weinig met zin te maken want zoiets doe je gewoon niet. Als iemand iets schrijft wat niet door de beugel kan zal je toch allereerst aan de auteur moeten vragen of die de gewraakte passage wijzigt of verwijdert. Pas als die 'daar geen zin in heeft' kun je eventueel overwegen om in te grijpen.

(Ik denk dat ik maar zeer frequent backups van mijn berichten ga maken zodat ik kan achterhalen welke zijn verwijderd door iemand die daar zin in had.)
Herman van der Meer

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

HPM

Citaat van: hiskodevries op mei 29, 2011, 17:21:00 PM
Herman dat aanpassen en verwijderen kan wel http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=122891.0/wap2.html

Ja Hisko, volgens de forumregels kan het wel, maar het 'kan niet'. Met name het zonder goede reden en vooral zonder aankondiging veranderen van andermans bijdragen kan niet. Ik kan me heel goed voorstellen dat je bepaalde dingen niet op je forum wil hebben en bij bepaalde dingen zou ik ook onmiddellijk ingrijpen, maar als je in niet voor iedereen overduidelijke gevallen berichten wil verwijderen zal daar m.i. toch een heel goede reden voor moeten zijn en zal er toch eerst een waarschuwing of verzoek gedaan moeten zijn. Er was (nog altijd volgens mij) geen goede reden voor het verwijderen van berichten uit dit topic en als die er volgens iemand wel was dan zouden er nog veel meer verwijderd moeten zijn en dan zou je weken of maanden bezig kunnen zijn om het hele forum te 'kuisen'.

Kijk eens naar dit bericht http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=32490.msg964980.html#msg964980
Een bericht van mij met dezelfde strekking werd door Rene Janssen verwijderd. Een ander voorbeeld heb ik eerder al genoemd.
Herman van der Meer

Bart van Hoogstraten

Lijkt me voor mezelf best lastig als ik vrijwel altijd gelijk zou hebben (da's positief naar jou toe bedoeld Herman, je hebt [tot aan het hinderlijke toe  ;)] altijd volledig gelijk).
Maar op een gegeven moment moet je je conformeren aan de groep... Deze recalcitrant (die vrijwel altijd ongelijk heeft  :P ) gaat het in ieder geval voortaan proberen (maar zonder gozers zoals jij zal voor mij waarneming in ieder geval een stuk minder boeiend zijn, hoop ondertussen van harte om nog lang met je te kunnen kibbelen [en veel van je te kunnen leren!!!...]). Peace?

(drukkend en hinderlijk ondertussen eigenlijk die naam van het topic "Vale Gieren").
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

jonas D

Vandaag weer een vale gier in Lier. :duim:
Groeten,
Jonas

Bart van Hoogstraten

Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

jonas D

Groeten,
Jonas

Jarinka

Citaat van: Bart van Hoogstraten op mei 30, 2011, 19:54:20 PM
Citaat van: jonas D op mei 30, 2011, 19:37:21 PM
Vandaag weer een vale gier in Lier. :duim:

Heb je een url?
Alstu ;)
Helaas wel de verkeerde kant op, namelijk ri. ZW.
Groeten, Jarinka Heijink

Jan vH

Jan van Harten
Validator Plantengallen

Lonnie Bregman

Citaat van: Jarinka op mei 30, 2011, 19:55:24 PM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op mei 30, 2011, 19:54:20 PM
Citaat van: jonas D op mei 30, 2011, 19:37:21 PM
Vandaag weer een vale gier in Lier. :duim:

Heb je een url?
Alstu ;)
Helaas wel de verkeerde kant op, namelijk ri. ZW.

Inmiddels blijkbaar veranderd naar noordoost. Dan gaat ie de goeie kant op!
Groeten, Lonnie Bregman

Jan vH

Citaat van: lonnie20 op mei 30, 2011, 20:14:14 PM
Citaat van: Jarinka op mei 30, 2011, 19:55:24 PM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op mei 30, 2011, 19:54:20 PM
Citaat van: jonas D op mei 30, 2011, 19:37:21 PM
Vandaag weer een vale gier in Lier. :duim:

Heb je een url?
Alstu ;)
Helaas wel de verkeerde kant op, namelijk ri. ZW.

Inmiddels blijkbaar veranderd naar noordoost. Dan gaat ie de goeie kant op!

Bij details staat 'Weggevlogen richting Berlaar/Gestel.' Dat zou (oost)zuidoost zijn. Oftewel: niet echt duidelijk.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Jarinka

Citaat van: Jan vH op mei 30, 2011, 20:19:40 PMBij details staat 'Weggevlogen richting Berlaar/Gestel.' Dat zou (oost)zuidoost zijn. Oftewel: niet echt duidelijk.
Dan moet ik toch es goed de windrichtingen uit m'n hoofd leren :rolleye: Ik zag het wel staan, maar had er ZW i.p.v. ZO van gemaakt.
Groeten, Jarinka Heijink

Cygnus

Citaat van: Bart van Hoogstraten op mei 23, 2011, 19:43:45 PM
Gibt es vielleicht auch so etwas wie Wahrnehmung.de???

Op 27 mei 2011 28 vermoedelijke Vale Gieren waargenomen in de meest zuidwestelijke deelstaat van Duitsland Baden-Württemberg (zie: http://www.naturschutzbuero-zollernalb.de/geier/dat_01.htm).
En voor alle andere Beobachtungen van gieren van de laatste 10 jaar in alle andere deelstaten van Duitsland: http://www.naturschutzbuero-zollernalb.de/geier/dat_02.htm

Met vriendelijke groeten,
Trinus Haitjema

jonas D

Vandaag weer eentje boven nederland foto volgt morgen ben benieuwd :lol:
Groeten,
Jonas

frankmeer

Citaat van: jonas D op juni 02, 2011, 17:55:52 PM
Vandaag weer eentje boven nederland foto volgt morgen ben benieuwd :D

Waarneming staat op onzeker hoor.
Frank van der Meer

jonas D

Vandaag eentje met een schets.

Citaat van: frankmeer op juni 02, 2011, 19:19:03 PM
Citaat van: jonas D op juni 02, 2011, 17:55:52 PM
Vandaag weer eentje boven nederland foto volgt morgen ben benieuwd :D

Waarneming staat op onzeker hoor.

Met die foto zijn we niet veel denk ik.
Groeten,
Jonas

Folkert Jan

Schiet niet op nee.

Ook de waarneming in Emmen van vandaag gaat het niet redden bij CDNA als je het mij vraagt
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

pwolf

Citaat van: rnbflavour op juni 03, 2011, 21:00:33 PM
Schiet niet op nee.

Ook de waarneming in Emmen van vandaag gaat het niet redden bij CDNA als je het mij vraagt

Even de Bram uithangen: Dat vraagt niemand aan jou Folkert-Jan, gewoon de link naar de waarneming erbij plakken zodat iedereen zelf zijn mening (if any) kan bepalen. Werkt wel zo plezierig naar de waarnemer die de moeite nam om zijn waarneming in te voeren en in te dienen.

pim
Pim Wolf, Vlissingen