Wie kan hier iets van maken?

Gestart door renesmid, juli 12, 2011, 19:41:47 PM

Vorige topic - Volgende topic

renesmid

Ik zou het niet weten....
René Smid

Botervlieg

Hallo Rene,

Ik zou het eens bij de vlinders vragen.
Ik gok op nachtvlinder, maar het kan ook een micro zijn.

Groetjes, Marleen

MarjoSmeets

#2
Moeilijk, maar mij lijkt het géén vlinder. Als ik goed zie dan heeft dit beestje doorzichtige vleugels met daaroverheen dekschilden. Je kunt dat volgens mij achteraan goed zien. Het zou misschien iets van een kever kunnen zijn? Ik heb de foto even wat uitvergroot. Ik hoop dat je het niet erg vindt!?
De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen Grüssen, oftewel, groetjes van Marjo

GerardL

En waarom geen (koker)beertje ? Eilema spec. of klein kokerbeertje of streepkokerbeertje ?

Grtzzzz

Gerard

Botervlieg

Marjo, vlinders hebben altijd 4 vleugels, 2 onder, 2 boven.
De 2 onderste vleugels zijn (bij nacht- en micro vlinders, volgens mij) vaak erg dun, en kunnen denk ik daardoor wat doorschijnend lijken.

Ik dacht/denk ook aan een van de beertjes waar Gerard suggesties voor doet.

Groetjes, Marleen

henkvanwoerden

Het is één van de kleine beervlindertjes. Eilema spec. Mijn voorkeur gaat uit naar E. complana, Streepkokerbeertje.   

Edit: Inmiddels onder "Nachtvlinders" door anderen bevestigd.
Met vriendelijke groet,

Henk.

MarjoSmeets

Citaat van: M. Baltus op juli 12, 2011, 20:57:26 PM
Marjo, vlinders hebben altijd 4 vleugels, 2 onder, 2 boven.
Dat was mij bekend ja, na een paar jaar forum ben je daar wel achter,  ;)  ik had alleen die beestjes nog nooit zo van onderen gezien en meende ook dat de vleugels bij dit type vlinder vanonderen even lang zouden zijn en niet dat de achtervleugel zo'n stuk korter is. Daarbij deed mij de afgeronde vorm en de doorzichtige indruk die ze maken, me denken dat het iets anders zou kunnen zijn.
De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen Grüssen, oftewel, groetjes van Marjo

Botervlieg

Citaat van: MarjoSmeets op juli 12, 2011, 21:57:28 PM
Citaat van: M. Baltus op juli 12, 2011, 20:57:26 PM
Marjo, vlinders hebben altijd 4 vleugels, 2 onder, 2 boven.
Dat was mij bekend ja, na een paar jaar forum ben je daar wel achter,  ;)  ik had alleen die beestjes nog nooit zo van onderen gezien en meende ook dat de vleugels bij dit type vlinder vanonderen even lang zouden zijn en niet dat de achtervleugel zo'n stuk korter is. Daarbij deed mij de afgeronde vorm en de doorzichtige indruk die ze maken, me denken dat het iets anders zou kunnen zijn.

Bedankt voor je toelichting, Marjo.

Sorry, ik wist niet dat je het al wist, het was niet mijn bedoeling je een negatief gevoel te geven.

Je reactie is evengoed waardevol, het had inderdaad ook wat anders kunnen zijn.

Groetjes, Marleen