WAARSCHUWING HOTMAIL en LIVE.NL

Gestart door hiskodevries, mei 18, 2011, 14:53:42 PM

Vorige topic - Volgende topic

hiskodevries

Mensen die van bovenstaande email providers gebruik maken krijgen geen email meer, we staan weer op de blacklist.

De eigenaren van deze email adressen mogen zelf bij de betreffende diensten aankloppen voor een oplossing. vorige keer koste ons dat vele uren.
-------------
UPDATE
Al het hotmail / live.nl email verkeer is weer beschikbaar, voor de zekerheid worden alerts nog niet verstuurd naar hotmail adressen.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

hdijk

Wilde pas terugstappen (van Gmail naar Hotmail), maar gelukkig niet gedaan.

Krijgen de betreffende mensen (via een omweg) een melding hiervan?
Hendrik Jan van Dijk

Maarten Sluijter

Ik heb maar ff een gmail accountje aangemaakt en dan instellen dat ie de berichten doorstuurt naar m'n @live account.
.

Vincent Hart

Ik snap wel dat je niet opnieuw veel tijd wilt steken in onze 'vrienden' van Microsoft, Hisko ... Maar:
1) We komen alleen van de blacklist af op verzoek van onszelf (wrn.nl); wij zijn immers de verzender van de mail.
2) Hoe lam hotmail e.d. ook zijn, een groot deel van onze gebruikers maakt er gebruik van.
3) Het feit dat commentaar niet bij deze gebruikers aankomt, betekent ook dat waarnemingen ten onrechte gaan worden afgekeurd.

Lijkt me dus toch dat wij weer contact met Microsoft zullen moeten opnemen. Of duidelijk aangeven dat een hotmail-/live-account niet gaat werken i.c.m. je waarneming.nl-account ...
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

HPM

Citaat van: Vincent Hart op mei 19, 2011, 18:09:41 PM
Ik snap wel dat je niet opnieuw veel tijd wilt steken in onze 'vrienden' van Microsoft, Hisko ... Maar:
1) We komen alleen van de blacklist af op verzoek van onszelf (wrn.nl); wij zijn immers de verzender van de mail.
2) Hoe lam hotmail e.d. ook zijn, een groot deel van onze gebruikers maakt er gebruik van.
3) Het feit dat commentaar niet bij deze gebruikers aankomt, betekent ook dat waarnemingen ten onrechte gaan worden afgekeurd.

Lijkt me dus toch dat wij weer contact met Microsoft zullen moeten opnemen. Of duidelijk aangeven dat een hotmail-/live-account niet gaat werken i.c.m. je waarneming.nl-account ...

Maar ook als de mail alleen van de waarnemers zou komen kan je je afvragen of een winkelier het maar aan de klanten moet overlaten hoe ze over de opgebroken straat in zijn winkel komen of dat hij aan gemeente of aannemer moet vragen om een vlonder over die rioolsleuf voor zijn winkeldeur te leggen.
Dat neemt natuurlijk niet weg dat het goed is als de waarnemers weten dat een account bij bepaalde providers problemen op kan leveren.

Herman van der Meer

hiskodevries

vorig jaar hebben we daar meer dan 40 uur aan besteed met drie man, het is mooi geweest.
die tijd hebben we nu gewoon niet meer.
ja het zijn veel gebruikers >8600 wereldwijd maar die worden nu om de klipklap lastig gevallen dat ze een ongeldig email adres hebben.
de meeste spam die ik in mijn spambox krijg is afkomstig van gekaapte hotmail adressen laat gates daar wat aan gaan doen.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

HPM

Citaat van: hiskodevries op mei 19, 2011, 19:00:35 PM
vorig jaar hebben we daar meer dan 40 uur aan besteed met drie man, het is mooi geweest.
die tijd hebben we nu gewoon niet meer.
ja het zijn veel gebruikers >8600 wereldwijd maar die worden nu om de klipklap lastig gevallen dat ze een ongeldig email adres hebben.
de meeste spam die ik in mijn spambox krijg is afkomstig van gekaapte hotmail adressen laat gates daar wat aan gaan doen.

Ik kan me heel goed voorstellen dat jullie daar geen zin meer in hebben.
Het lijkt me nuttig om in ieder geval bij het aanmaken van een nieuw account de waarschuwing te zetten dat Hotmail en Live  problemen kunnen opleveren en dat gebruik daarvan dus (ten sterkste) wordt afgeraden. Dat zou je zelfs op het normale inlogscherm kunnen zetten zodat bestaande waarnemers gewaarschuwd worden zonder dat je ze hebt aangeschreven.
Herman van der Meer

hiskodevries

Dat stond allemaal nog klaar van de vorige keer.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

jesse zwart




ok, ik ben zo'n sukkel met een hotmailaccount.Ik heb mijn computer moeten resetten en ben nu mijn waarneming.nl wachtwoord kwijt
(althans dat voor het invoeren van waarnemingen) Moet ik nu 120 uur lang met hotmail.nl bellen en mailen om van de blacklist te komen
Of heeft 1 vd admins een oplossing voor mij met betrekking tot een nieuw wachtwoord ?
Jesse Zwart

marcel123

Citaat van: jesse  zwart op mei 22, 2011, 23:20:02 PM
Of heeft 1 vd admins een oplossing voor mij met betrekking tot een nieuw wachtwoord ?
Maak een gmail account aan, laat die in je useraccount zetten en forward de mail van je gmail account door naar je hotmail account.

hiskodevries

Citaat van: jesse  zwart op mei 22, 2011, 23:20:02 PM



ok, ik ben zo'n sukkel met een hotmailaccount.Ik heb mijn computer moeten resetten en ben nu mijn waarneming.nl wachtwoord kwijt
(althans dat voor het invoeren van waarnemingen) Moet ik nu 120 uur lang met hotmail.nl bellen en mailen om van de blacklist te komen
Of heeft 1 vd admins een oplossing voor mij met betrekking tot een nieuw wachtwoord ?
dat werkt nu hopelijk weer.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

David Tempelman

heb al tijden prima functionerend adres bij yahoo, misschien tip
met vriendelijke groet,
David

hiskodevries

en het is weer zover
Citeerhost mx3.hotmail.com[65.55.37.72] said: 550 SC-001
   (COL0-MC1-F14) Unfortunately, messages from 83.137.144.78 weren't sent.
   Please contact your Internet service provider since part of their network
   is on our block list. You can also refer your provider to
   http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors. (in reply to MAIL
   FROM command)

mensen aub gooi je hotmail weg en neem gmail
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Jeroen Nagtegaal

Ik neem aan dat dit komt door de Alerts? Kun je die niet uitzetten bij Hotmail an Live?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

hiskodevries

Ik doe daar niets meer aan. Wat je ook doet na een paar weken sta je weer op de blacklist
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

hiskodevries

we werden ineens benaderd door microsoft over ons 'probleem' wij hoopvol in de pen
met dit wederom teleurstellende antwoord
CiteerBeste heer/mevrouw,

Bedankt dat je contact opneemt met E-mail Delivery and Filtering Support.

We hebben kunnen constateren dat e-mailberichten vanaf jouw IP adressen 83.137.144.78 worden gefilterd op basis van aanbevelingen van het Smartscreen filter.  SmartScreen is de spamfilter technologie gemaakt en onderhouden door Microsoft.  Na alle informatie die je ons hebt toegestuurd te hebben doorgenomen moeten we helaas concluderen dat we de IP's momenteel niet kunnen deblokkeren.

Hoewel we momenteel het IP niet kunnen deblokkeren, wil ik je ervan bewust maken dat onze anti-spam technologiën niet 'statisch' zijn en wijzigingen met betrekking tot je verzonden mailings na verloop van tijd automatisch afzet tegen de reputatie van het IP-adres. Hieronder volgen enkele tips:

. Markeer je e-mails op een duidelijke manier, zodat Windows Live Hotmail klanten deze mails snel kunnen identificeren en waarnemen dat het een mail van een vertrouwde bron betreft
. Zorg ervoor dat je e-maillijsten volledig zijn bijgewerkt; verwijder de adressen van personen die de e-mails niet (meer) wensen te ontvangen
. Probeer het afmeldproces te vereenvoudigen
. Moedig je klanten aan jouw adres aan de lijst met Veilige Afzenders toe te voegen

Wil je meer informatie over veelvuldig voorkomende zendingsproblemen, dan kun je deze vinden op de Hotmail Postmaster site: http://postmaster.msn.com/. Hieronder zal ik de belangrijkste punten met betrekking tot jouw bedrijf, toelichten.

-       Hotmail heeft het Smart Network Data Services programma ontwikkeld.  Dit is een service die helpt legale emailverzenders samen te werken met hun klanten en partners om SPAM te verlagen die komt van hun IP adres. http://postmaster.msn.com/snds/.  Dit programma's staat gebruikers toe de 'gezondheid' van hun IP adressen te controleren.

-      Monitor gebruikersklachten.  Hotmail heeft ook een verzender feedback loop programma, Junk Email Reporting Program (JMRP).  Deelnemen aan dit gratis programma, zal voordelig zijn voor jou als verzender omdat je e-mail lijsten geupdate en voorzien zullen zijn van geintresseerde MSN Hotmail Klanten.  Deelname aan dit programma zal ook ongeintresseerde klanten die geen email van je bedrijf willen ontvangen van je lijst verwijderen Als je geintresseerd bent in dit programma ga je naar: Http://support.msn.com/eform.aspx?productKey=edfsjmrpp&page=support_home_options_form_byemail&ct=eformts.   

Als je de SNDS tool gebruikt , deelneemt in de JMRP of je IP adressen geregistreerd zijn bij Sender ID zal er niet voor zorgen dat je emails langs onze filters komen, deze zijn er om legale bedrijven te helpen hun emails af te leveren aan Hotmail klanten.


-      SenderScore Certified Mail Program.  Heel veel legale emailers and marketeers zijn gequalificeerd en doen mee aan dit "white list" programma om email aflevering te verbeteren en de email die word gefilterd naar de Junk E-mail Folder te verlagen.  Kijk voor meer informatie op www.senderscorecertified.com

De bovenstaande stappen worden je alleen aangeraden. Microsoft geeft geen garantie dat de stappen afleveringen garanderen aan MSN, Hotmail, of Windows Live Mail klanten.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,

Carlos
E-mail Delivery and Filtering Support

Mensen ren daar zo snel mogelijk weg
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

HPM

Pfff. Een standaardbrief in slechte vertaling en met taalfouten waar je niets aan hebt.  Ze willen je wel op een whitelist zetten maar dat garandeert niet dat de mails dan ook worden doorgestuurd. Bijna 500 woorden om je met een kluitje het riet in te sturen dus.



Herman van der Meer

hiskodevries

#17
exact, en dat koste me weer 2 uur.
Eerst ongeveer 6 emails van ms gekregen of we aub weer wilden proberen en dat we met spoed geholpen zouden worden
Ik formulier na formulier invullen het ticketnummer gemaild naar een van MS gekregen email adres  ( wat denk je ? die kwam gelijk retour want was spam volgens MS)
dus ik het ticketnummer naar 1 van de andere ms email adressen gezonden, ja ze zouden ogenblikkelijk 'escaleren'
Het droevige resultaat staat hierboven.
HOTMAIL,LIVE,MSN boe boe boe
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

jvogels

Is dit probleem ook breed onder de aandacht gebracht bij de gebruikers, of krijgen alleen admins een waarschuwing als een gebruiker een MS mailadres heeft (zoals nu het geval is)?

Misschien een betere actie: bij invoeren van waarnemingen (of nog beter: standaard boven het overzicht van eigen waarnemingen) een notificatie dat je een mail-adres hebt opgegeven dat waarneming mails blokkeert; met de suggestie dat ze een ander adres kunnen opgeven (danwel overstappen).

Geen idee of dit al getoond wordt, maar lijkt me een goed idee.

hiskodevries

vanochtend gebelt door een aardige MS meneer, ze gaan nu uitzoeken waarom onze server elke weer op de blacklist komt te staan.
stay tuned
(twitteren over je ms probleem helpt dus)
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

jvogels

figures, stel je voor dat dat een trending topic gaat worden  ;)

hiskodevries

en dit is het resultaat

Goedemiddag meneer de Vries,

Helaas doet Smartscreen geen mededelingen waarom uw server er uit wordt gefiltered.
Dit om er voor te zorgen dat mensen die spam versturen inzicht krijgen hoe de Smartscreen tool werkt en deze kunnen omzeilen.

Ik kan u alleen aanraden om de stappen te volgende die in de e-mail staan beschreven en om contact op te nemen met uw provider waar de server gehost is om dit aan te geven. In uw geval Duocast in Groningen.

http://www.ipaddress-locator.com/83.137.144.78

Nogmaals en tot mijn spijt is een andere oplossing niet aanwezig.

Mvg

Marcel Curfs
getHelpteam the Netherlands
Microsoft

Mensen gooi je hotmail account in de wilgen
Dit als antwoord op het standaard MS antwoord
""Hello,
My name is Nathan and I work with the Windows Live Hotmail Sender Support Team.

We have reviewed your IP (83.137.144.78) and determined that messages are being filtered based on the recommendations of the SmartScreen® Service. After reviewing the information you provided and in compliance with our e-mail policies, we are unable to offer mitigation at this time. For more information about our e-mail policies, please refer to the following link.

While we cannot offer mitigation at this time, please note that our anti-spam technologies are not static and will respond to changes in sending practices over time. Here are some tips on recipient engagement for you to consider:

Recipient Engagement

When you are evaluating what to do to improve your deliverability, please consider the following:

·         Clearly mark your e-mails so that Windows Live Hotmail customers are able to identify quickly and easily that they requested e-mails from your service

·         Ensure your e-mail lists are up to date; remove those who do not want to receive the e-mails

·         Consider making the unsubscribe process more visible

·         Encourage users interested in your e-mail to add you to their safe senders list

It also takes careful vigilance of e-mail systems to maintain or improve IP reputation. Here are some programs to help monitor your deliverability to Hotmail:

Join the Junk Mail Reporting Program, JMRP
The JMRP program allows you to see which of your e-mails Hotmail users have marked as spam.  Reviewing the results in JMRP will provide the most direct information on what Hotmail users say about the characteristics of your e-mail. To find out more or to join the program, click here.

Join the SNDS program
The SNDS service helps legitimate e-mail senders work with their customers and partners to reduce spam originating from their IP. This program allows a sender to monitor the 'health' and reputation of their IPs. To find out more or join the program, click here.

We also encourage you to download the Hotmail Enhanced Deliverability white paper.  While this provides best practices for sending to Hotmail, Microsoft makes no guarantees on delivery to Hotmail/Live/MSN customers. If you would like to read more about SmartScreen®, please visit this blog.

Sincerely,

Nathan

Windows Live Hotmail Sender Support""
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

hiskodevries

Hotmail blijkt weer te 'werken'
De eerste email kwam in postvak 'ongewenst' binnen nadat ik deze wel als veilig had gemarkeerd kwam de tweede wel in postvak in.
Email verkeer naar hotmail gebruikers is weer hersteld.
MET UITZONDERING van Alerts. Hotmail gebruikers kunnen geen gebruik maken van deze functie anders wordt oom microsoft 'smart' filter weer boos op waarneming.nl
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

naturefreak034

fijn zo'n snelle reactie :D

al zouden ze alleen maar blijven hangen in ongewenste post, ik mis echt compleet commentaren zeker als het 2 maanden na datum nog gebeurd

bedankt weer.
andre van der horst

hdijk

Citaat van: hiskodevries op december 06, 2011, 11:11:25 AM
MET UITZONDERING van Alerts.
Mooie oplossing, hopelijk blijkt 'ie duurzaam.
Hendrik Jan van Dijk