Hoofdmenu

wasplaten

Gestart door cora, oktober 08, 2006, 19:21:19 PM

Vorige topic - Volgende topic

cora

Deze wasplaten staan in de duinen bij wassenaar. Er stond er van allebei maar een
en deze stonden ook allebei op een andere plek. Ik dacht bij de eerst een puntmuts en de tweede zwartwordende?  
NATUURLIJK !!! de groetjes van Cora de Groot

cora

onderkant
NATUURLIJK !!! de groetjes van Cora de Groot

cora

no 2
NATUURLIJK !!! de groetjes van Cora de Groot

cora

onderkant
NATUURLIJK !!! de groetjes van Cora de Groot

Arno van Stipdonk

Ik ga met je mee Cora. Maar heel veel ervaring heb ik nog niet met deze soorten.

Drachten

#5
Ik zie absoluut niets zwarts terwijl het exemplaar toch al best oud en een beetje gescheurd is. Niet dat ik de soort wèl weet maar...... :)
Met uitzinnig vriendelijke mycologische groet'n

Menko

http://www.weatherservice.nl/skyalert.htm

Niko Buiten

#6
Mooie vondsten. Evenals Drachten zie ik ook niets zwarts in het tweede exemplaar. Zie de aanhechting van de plaatjes (die zijn vrij van de steel). M.i. zijn beide wasplaten Puntmutswasplaten.
Groet,

Niko Buiten.


Corryabbink

#7
Weet je wat zo leuk is dat iedereen het altijd weet als iemand een voorstel tot benoeming gedaan heeft. Degene die dat voorstel doet wacht soms met angst en beven op het komende commentaar......... :D dat is op ieder forum zo. Op zichzelf geen slechte zaak maar men mag wel respect hebben voor degene die iets oppert.

Hiermee bedoel is niets maar het was gewoon een opwelling of beter gezegd een analyse na een jaar forum.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Arno van Stipdonk

#8
Hallo Corry,

Nou maakt mij persoonlijk het echt niet zoveel uit wat voor commentaar er komt, vooral niet bij deze. Ik schreef al dat ik niet veel ervaring met deze soort heb.
Maar je maakt wel een punt..... :duim:
Nu wordt er niets geschreven, maar het is soms net de manier waarop, als men begrijpt wat ik bedoel..... ;)
Ik zal er zelf ook op letten, waarschijnlijk maar ik me er zelf ook schuldig aan.

Corryabbink

Arno hier was niets aan de hand. Het was zomaar het op een rijtje zetten van mijn ervaring als admin en leerling. Het belangrijkste is, wil het op een forum leuk blijven, dat men bedenkt hoe het geschrevene op een ander overkomt.  
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Arno van Stipdonk

#10
CiteerArno hier was niets aan de hand. Het was zomaar het op een rijtje zetten van mijn ervaring als admin en leerling. Het belangrijkste is, wil het op een forum leuk blijven, dat men bedenkt hoe het geschrevene op een ander overkomt.
Misschien heb ik het idd een beetje onduidelijk opgeschreven maar hier is inderdaad niets aan de hand. Dat bedoelde ik met 'nu wordt er niets geschreven', moest zijn; 'In dit topic wordt niks zonder respect geschreven'. OKE?

Corryabbink

met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Drachten

Met uitzinnig vriendelijke mycologische groet'n

Menko

http://www.weatherservice.nl/skyalert.htm

cora

dat zou natuurlijk ook mogelijk zijn allebei puntmutsen alleen de tweede is zo oranje ik had al begrepen dat er kleur verschil in kon zitten maar zo oranje?
NATUURLIJK !!! de groetjes van Cora de Groot

Niko Buiten

Dag Cora,


Ja, zo oranje kunnen Puntmutswasplaten zijn.


Waar het ondermeer ook omgaat is dat steel en hoed dezelfde kleur hebben. Dat zie je bij de Zwartwordende wasplaat vrijwel niet (in het algemeen hebben die een rode hoed en een gele steel).


Ik vind dat je hele duidelijke foto's van de vruchtlichamen en de plaatjes hebt gemaakt . En zelf zat je ook al in de goede richting.  :duim:



Groet,

Niko Buiten.


cora

bedankt voor het compliment ik zal ze invoeren :duim:  
NATUURLIJK !!! de groetjes van Cora de Groot