Hoofdmenu

heel fraaie gele pop

Gestart door rodewouw, mei 15, 2011, 13:33:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

rodewouw

Beste allen, helaas,  vanwege de takjes eromheen kreeg ik mijn foto's niet scherp genoeg ingesteld. Maar misschien weet toch iemand wat zich in deze fraaie pop verstopt? Dank alvast, Addy
addy

belle

Ik vermoed een Zygaena soort (Bloeddrupjes, soort nachtvlindertjes), maar de foto is inderdaad niet erg scherp.

Ik ken het probleem met scherpstellen. Ik hou altijd even mijn hand achter het te fotograferen object, dan lukt het beter. En daarna proberen je hand voorzichtig weg te halen. Lukt soms zelfs met vlinders, spinnen e.d.  ;)
Alle waarnemingen gedaan op Domaine de la Fontouret, Indre, Midden-Frankrijk, tenzij anders vermeld is.

Met vriendelijke groet,
Tjitske Lubach

http://observado.org/user/view/2721

rodewouw

Ja, wij hebben hier altijd wel sintjansvlinders. Ik heb in stuk duin waar ze veel voorkomen ook wel lege poppen-hulzen op dezelfde manier aan takjes zien hangen. Alleen die hadden op dat moment geen kleur meer. Wel dezelfde vorm. Plaatjeszoekend onder 'sintjansvlinder' en 'pop' kom je wel vergelijkbaars tegen, sommige voor de helft  geel. Wel precies dezefde kleur geel.  Een leuk idee dat die prachtige sintjansvlinder zelfs als pop al mooi is, en dat in zo'n tegengestelde kleur. Je fototip ga ik uitproberen. Dag, Addy
addy

rodewouw

Vond net nog een hele fraaie, van Bert Pijs,  waarbij je de sintjansvlinder uit de cocon ziet kruipen:  www.bertpijs.nl/blog/archives/date/2006/07
De cocon daar is wel helemaal wat ik zag ... . Dag! Addy
addy

rodewouw

Inmiddels meer gevonden. Ook pop naast rups, en pop naast parende sintjansvlinders. Steeds die gele pop. Plus plaatjes van lege poppen, precies de lege die ik vorig jaar zag. Het zou de Sintjansvlinder moeten zijn, denk ik zo langzamerhand. Dank je en dag! Addy
addy