Hoofdmenu

russala

Gestart door sjani, oktober 07, 2006, 16:58:28 PM

Vorige topic - Volgende topic

sjani

zijn dit bloedrode russala's wat zijn het anders .

sjani

foto2

sjani

foto 3

sjani

foto 4

sjani

foto 5

JW_2all

Waarom denk je dat dit R.sanguinaria is? Die is zeer, zeer, zeer zeldzaam.
Waarom denk je dat het hem is?
Bij welke bomen stond hij? Er lijkt eikenblad te liggen.
Heb je hem geproefd?
In welke regio heb je hem gevonden? Kalkrijk of kalkarm?
Groet,
Jan

sjani

ik heb ze in overijssel, (Hardenberg Heemse ) gezien achter onze camping De Oldemeijer. Er waren diverse soorten bomen ik herinner mij beuken, berken en eiken. Ik heb te weinig verstand van paddestoelen om ze te proeven en over kalkrijke grond of geen kalkrijke grond. Mijn interresse voor paddestoelen is nog maar twee maanden oud. ik dacht dat jullie dat zo zouden kunnen zien. Wat zijn het dan voor paddestoelen.Er stonden ook dennen schiet me nog te binnen. sjani  

knabenkraut

#7
Hoi Sjani,

Je begint gelijk wel met een moeilijke groep begonnen :D . Als je even op google kijkt bij en zoekt naar russula's dan zie je dat er heel veel zijn. Zelf zit ik meer te denken aan een braakrussula maar maar hier zijn ook weer meeerdere soorten van.
Daarbij komt dan nog dat de smaak ook belangrijk is. Sommigen zijn erg scherp.
Laat je niet ontmoedigen. Er komt een tijd van herkenning :D Succes.
groetjes,
Dini

JW_2all

Citeerik heb ze in overijssel, (Hardenberg Heemse ) gezien achter onze camping De Oldemeijer. Er waren diverse soorten bomen ik herinner mij beuken, berken en eiken. ....
Er stonden ook dennen schiet me nog te binnen. sjani
De bloedrode is uitsluitend gebonden aan den., en zeer zeldzaam,... Vandaar deze vragen.

Ik sluit mij aan bij Dini. Russula's zijn prachtige padd'nstoelen, maar vaak moeilijk op naam te brengen.
In het begin maakte ik ook zulke foto's van paddenstoelen, en was er gelukkig mee. Tot ik thuis bleef zitten met stapels mooie plaatjes zonder naam.

Sindsdien probeer ik foto's zo te maken dat iemand anders kan zien welke het is. Zie ook de tips voor fotografen, elders in het forum.
Paddenstoelen zijn vaak verrassend mooi, veelvormig, veelkleurig, veelgeurig, sommige vormen tarten de fantasie. Dus laat je niet uit het veld slaan, geniet ervan en laat ons meegenieten.
Groet,
Jan