noordse kwik

Gestart door willemxd, mei 11, 2011, 21:28:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

frankneijts

Ha Willem,

Door de lichtval is het net niet te zien of daar nou wel of niet een wenbrauwstreep te zien is, helaas.... Normaal doen we niet moeilijk over Noordse Kwikken (ze zijn helemaal niet zeldzaam en typische vogels makkelijk te herkennen) maar als je een fotootje meestuurt moet daar dan ook wel duidelijk de bewuste soort op staan. Tenzij je nog een beschrijving kunt geven waaruit blijkt dat het 'gewoon' een Noordse was...?
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

willemxd

Citaat van: frankneijts op mei 11, 2011, 22:26:31 PM
Ha Willem,

Door de lichtval is het net niet te zien of daar nou wel of niet een wenbrauwstreep te zien is, helaas.... Normaal doen we niet moeilijk over Noordse Kwikken (ze zijn helemaal niet zeldzaam en typische vogels makkelijk te herkennen) maar als je een fotootje meestuurt moet daar dan ook wel duidelijk de bewuste soort op staan. Tenzij je nog een beschrijving kunt geven waaruit blijkt dat het 'gewoon' een Noordse was...?
frank, 

hij had wel een witte wenkbrouw streep  hij zat eerst maar 3 metr van me af maar toen kwam iemand met een hond en ik moest ondertussen me camera pakken en aanzetten maar toen vloog ie weer veel verder weg., ja ik weeet t een onscherpe foto :-[  ik zal nog kijke of ik een foto heb

willemxd

maar t is ook al 2 dage geleden en ik dacht eerst ow een kwik wel leuk voor een fototje maar toen ik teurg keek vandaag vond ik hem toch niet lijken op een normale kwik oja ik ben niet heel lang bij die kwik geweest maar toen zag ik die zwarte wouw en die vond ik toch wel wat interesanter :rolleye:

BramtK

Ha Willem, terzijde, zet af en toe eens een punt en een komma in je tekst. Dan wordt het een stuk beter leesbaar. Alvast bedankt. :duim:
Groeten,

Bram ter Keurs

Theovanv

als hij wel een witte wenkbrauwstreep was lijkt het me duidelijk. Ik snap niet dat hij met deze foto is goedgekeurd eigenlijk ;)
Theo van Veenendaal

willemxd

ok bedankt voor de tips, :duim: goed forum want ik krijg snelle antwoorden :duim:

JohanvantBosch

Maarruh... de waarneming is weg. Waarom?

willemxd

Citaat van: JohanvantBosch op mei 12, 2011, 20:09:41 PM
Maarruh... de waarneming is weg. Waarom?

flut foto  :P ik zie ze nog wel vaker denk ik dus dan maak ik dan wel een mooiere foto`s maken

Jarinka

Een waarneming hoeft niet per se een foto te hebben. In dit geval had je de foto kunnen verwijderen, en de waarneming laten staan.
Groeten, Jarinka Heijink

frankmeer

Ja, maar zo te lezen was Willem al niet helemaal zeker van z'n determinatie (witte wbs klinkt niet helemaal lekker voor Noordse, maar sluit het in principe niet uit), dus er valt ook wel wat voor te zeggen om de waarneming zekerheidshalve dan maar te schrappen. Volgende keer beter en een Noordse Kwik zie je echt nog wel een keer. In ieder geval bewonderenswaardig om zo kritisch naar je eigen waarnemingen te kijken, Willem! Het komt nou eenmaal vaak voor dat je een waargenomen vogel ongedetermineerd moet laten of dat je er gewoon niet met zekerheid uitkomt, dat overkomt iedereen bij tijd en wijle.
Frank van der Meer

willemxd

oja ik heb ook liever zekere waarnemingen bij mijn waarnemingen in plaats van al die onzekere

Theovanv

Citaat van: willemxd op mei 13, 2011, 16:20:03 PM
oja ik heb ook liever zekere waarnemingen bij mijn waarnemingen in plaats van al die onzekere
Kan ik me heel goed voorstellen en is ook een goed streven ;)
Theo van Veenendaal