even checken

Gestart door e.walstra, mei 11, 2011, 19:55:58 PM

Vorige topic - Volgende topic

e.walstra

Heb een lijstje vlieg, muggen waar ik nog geen reactie op gehad heb,
zouden jullie er eens naar willen kijken?

http://waarneming.nl/waarneming/view/54390428
http://waarneming.nl/waarneming/view/54390396
http://waarneming.nl/waarneming/view/54390037

Alvast bedankt,
Erwin

nielsyese

1 is iets anders.
2 is goed
3 Tipula spec.
Graag invoeren als onzeker, wanneer determinatie niet zeker. Voor mijn part dump je die allemaal op het forum :)
Met vriendelijke groet, Niels-Jan Dek

e.walstra

Zie nu pas dat je dat moet invoeren. Heb ik nooit gezien.
Sorry

gko

slecht geslapen Niels?
met vr gr gkoopman

nielsyese

Citaat van: gko op mei 11, 2011, 20:07:39 PM
slecht geslapen Niels?
Valt wel mee, ik was er pas om 5 uur uit ;D Nee maar, het komt misschien moeilijk over, maar zo bedoel ik het ook weer niet. Het gaat er alleen even om dat het correct wordt ingevoerd.

nielsyese

De Tipula is misschien een vrouwtje oleracea, maar daar ben ik niet zeker van ;D

e.walstra

Ik ben allang blij dat op het forum tenminste iemand reageert. Veel waarnemingen krijg ik nooit reactie op, zelfs niet dat het fout is.
Bij de vogels, libellen en vlinders gaat dit erg snel. Hoe kan dat?

nielsyese

Er zijn minder admins voor de wat onbekendere insectengroepen en vaak is het lastig van een foto te zeggen en kan een waarneming daardoor niet worden goedgekeurd. Dus vandaar. Als je graag een naam wilt voor een bepaald insect, kun je deze in de meeste gevallen dan ook beter op het forum posten. Daar krijg je eerder reactie.

han.endt

De eerste lijkt me een mannetje Cheilosia pagana.

e.walstra

Dankje heb hem veranderd.

AndreVrijens

Citaat van: nielsyese op mei 11, 2011, 20:12:18 PM
De Tipula is misschien een vrouwtje oleracea, maar daar ben ik niet zeker van ;D

Erwin,
als je de naam aanpast in Tipula oleracea (vrouw / imago), keur ik hem snel goed  :angel:

en inderdaad, als je gebruik maakt van het forum gaat het wellicht sneller, dan trek je de aandacht van die paar admins.
En inderdaad veel insecten zijn alleen te herkennen mbv specifieke kenmerken die dan ook op de foto moeten staan  :-\
mvg.  AndrĂ©

e.walstra

Ok, heb ik gedaan. Dank je.

AndreVrijens

Gaat niet helemaal goed Erwin...

Tipula oleracea is de langpootmug (waarneming 3 uit jouw rijtje). De twee vliegen heb je nu als Tipula oleracea weggeschreven, das nie goe.

Als je de twee vliegen op het forum laat staan en de titel van je topic aanpast in bv. "Onbekende vliegen" zal er vast iemand een naam aan kunnen plakken.
mvg.  AndrĂ©

gko

wat ook niet goed ging is dat je bij het kervelgitje per ongeluk bij escape een J(=ja) hebt aangevinkt
Een andere tip is, als je een waarneming hebt ingevoerd, om de naam van degene die hem gedetermineerd heeft
bij het commentaar te vermelden, dan hoeft de admin hem in veel gevallen niet  opnieuw te determineren.
met vr gr gkoopman

e.walstra

Ok goede tip dankje.