Welk muisje is dit?

Gestart door MarjoSmeets, mei 08, 2011, 09:59:05 AM

Vorige topic - Volgende topic

MarjoSmeets

Vorig jaar heb ik op dezelfde plek vaker een Bosmuisje gezien, maar dit muisje vind ik toch anders uitzien en vooral de écht grijze kleur viel mij van deze op. Er zat niks van bruin in, het was echt, donker, grijs. De kleur op de foto's vertekend, omdat de foto's door het raam gemaakt zijn. De soorten die ik bekeken heb, hebben het allemaal over een bruin-grijze vacht en omdat ik geen ervaring heb in het herkennen van muisjes, kom ik er dus zelf niet uit. Wie helpt?
De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen Grüssen, oftewel, groetjes van Marjo

Rob Koelman

De muis op de foto is een adulte huismuis. Huismuizen lijken wel wat op de bosmuis, maar hebben o.a. een andere vachtkleur (niet zo geelbruin als bij bosmuis) en een kleinere / spitsere snuit. Jonge huismuizen zijn wat grijzer van kleur.

Rob Koelman
Zoogdiervereniging
Met vriendelijke groet, Rob

MarjoSmeets

Bedankt Rob. Was dit dan misschien nog een vrij jonge adult, omdat hij echt zo heel grijs was? Ik stond eigenlijk best wel van de kleur te kijken, zo grijs had ik ze nog niet gezien
De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen Grüssen, oftewel, groetjes van Marjo

Rob Koelman

Dier komt op mij over als 'normale' adulte huismuis. Jonge dieren zijn grijzer.

Rob Koelman
Zoogdiervereniging
Met vriendelijke groet, Rob

MarjoSmeets

Oke, ik hou het op een adulte huismuis. Het is jammer dat de kleur op de foto's niet zo overkomt als in het echt, maar dat zal aan het resultaat toch wel niks veranderen dan. Bedankt Rob!
De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen Grüssen, oftewel, groetjes van Marjo