Hoofdmenu

Weer wat onbekenden

Gestart door wouterbosgra, mei 11, 2011, 18:06:14 PM

Vorige topic - Volgende topic

wouterbosgra

Hoi,

Hier weer wat plantjes die ik niet op naam krijg. Graag jullie hulp dus  ;D

Plant 1: (nog) geen houwen, daar liep ik op stuk met sleutelen.

wouterbosgra

Plant 2: geen idee

wouterbosgra

Plant 3: De foto genomen vanwege de mijn, maar vergeten de plantensoort te noteren. Zo met alleen het blad valt dat nog niet mee. Misschien weet iemand hier iets?

wouterbosgra

Plant 4 (laatste): Ziet er zooo bekend uit...?

han.endt

Citaat van: wouterbosgra op mei 11, 2011, 18:07:07 PM
Plant 2: geen idee
Spiraea x vanhouttei. Zou deze niet ooit eens aangeplant kunnen zijn?

brambonius

1 Brassica? (kool- of raapzaad)
Bram

HPM

Citaat van: wouterbosgra op mei 11, 2011, 18:08:26 PM
Plant 3: De foto genomen vanwege de mijn, maar vergeten de plantensoort te noteren. Zo met alleen het blad valt dat nog niet mee. Misschien weet iemand hier iets?

Kamperfoelie?
Herman van der Meer

Willemien Troelstra

groet, Willemien Troelstra

wouterbosgra

Geweldig - bedankt. Dat rare struikje zal idd wel aangeplant zjin, stond aan de duinrand bij een ingang. De soort staat niet eens in wrn.nl. Kamperfoelie lijkt te kloppen - ik zat het zo in de bomen te zoeken dat ik niet aan kamperfoelie dacht. Helaas is de mijn niet op naam te brengen maargoed je kan niet alles winnen. Die brassica daar ga ik denk ik niet uitkomen - volgende keer beter :) En ik ga mee in de pastinaak.

Allen nogmaals dank voor de wijze reacties!!!!

brambonius

Dat is zeker geen kamperfoelie, het zijn samengestelde bladeren in rozet, geen twijgjes. Pastinaak of een andere schermbloem lijkt me inderdaad!
Bram

HPM

Citaat van: brambonius op mei 13, 2011, 07:27:31 AM
Dat is zeker geen kamperfoelie, het zijn samengestelde bladeren in rozet, geen twijgjes. Pastinaak of een andere schermbloem lijkt me inderdaad!

Plant 3, Bram. Dat gemineerde blad.

Herman van der Meer