Hoofdmenu

Blauwe Reiger met ring!

Gestart door Ted van der Knaap, mei 09, 2011, 12:49:50 PM

Vorige topic - Volgende topic

Ted van der Knaap

Bij mij in de wijk zag ik op 27 april (toevallig) 'n Blauwe reiger met ring, geen camera bij me dus (nog)
niet  ingevoerd.
Vandaag zat ie op dezelfde plek en kon wat foto's maken. Was wel schuw en kon niet dichterbij komen.
Vloog ook op op een gegeven moment.

Op Cr-birding zie ik vooral buitenlandse projecten met kleurringen.

"Mijn" exemplaar heeft alleen een metalen/alu-ring om de linker tibia.

De ring lijkt behoorlijk verweerd. Op WN.nl zijn pas 1 of 2 geringde ex. ingevoerd. 1 afgelezen met 3 letters.
Ga kijken of ik 'm de komende tijd beter af kan lezen als ie nog tp blijft.

Iemand misschien bekend met een Nederlands Blauwe Reigerproject?



groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Klaas van Dijk

hoi Ted,

Volgens mij draagt deze Blauwe Reiger gewoon een metalen ring. Het is dus geen kleurring en daarom staat het ook niet op www.cr-birding.be.

Gezien plaats/tijd/omstandigheden zou het heel goed een metalen ring van het Vogeltrekstation Arnhem kunnen zijn. Met wat geduld is zo'n metalen ring soms wel af te lezen, maar je moet de ring dan wel wel van alle kanten goed hebben bekeken. Er zijn in Nederland diverse mensen die Blauwe Reigers ringen.

Vriendelijke groeten,

Klaas van Dijk

Jeroen Nagtegaal

Is zeker een metalen ring. Zo´n vogel kan als Nestjong, adult vangst, maar ook een Asielbeest zijn geringd.
Ik kan helaas nog maar weinig uit de foto halen...
Waar was het?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Ted van der Knaap

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op mei 09, 2011, 22:00:03 PM
Is zeker een metalen ring. Zo´n vogel kan als Nestjong, adult vangst, maar ook een Asielbeest zijn geringd.
Ik kan helaas nog maar weinig uit de foto halen...
Waar was het?

hier: http://waarneming.nl/waarneming/view/54339797

(Vind het vreemd dat er maar weinig ringwaarnemingen van Blauwe Reigers in de database staan... ...misschien een té algemene vogel en dat er daarom niet op gelet/beter naar gekeken word!?!)
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)