Buizerds

Gestart door milvusmilvus, mei 07, 2011, 21:57:24 PM

Vorige topic - Volgende topic

milvusmilvus

In onderstaande foto herken ik 1 zekere buizerd (links) en een onzekere. De rechter vogel was veel kleiner dan de linker. Ik heb de waarneming toch ingevoerd als 2 buizerds, maar ik twijfel over de rechter vogel. Wie kan me zekerheid geven?
Groet, Edzard

Ted van der Knaap

geen 100% zekerheid maar de rechtse lijkt me een Bruine Kiekendief
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

milvusmilvus

Een bruine kiekendief is toch niet kleiner dan een buizerd..
Groet, Edzard

PieterH

Domme vraag misschien , maar kan die kleinere niet gewoon een kraai zijn ?
Groeten , Pieter Hilgeman

milvusmilvus

Domme vragen bestaan niet. Alleen domme antwoorden. Maar het lijkt me geen kraai, ik heb de foto nog even meer gecropt, wellicht wordt het nu duidelijker.
Groet, Edzard

PieterH

Inderdaad is toch geen Kraai . Er is inderdaad grootte verschil , maar dat kan bij Buizerds voorkomen .
De staart lijkt wat langer van de kleinere , maar dat is denk ik toch gezichtsbedrog .
Bij een Bruine Kiekendief zou ik toch in deze houding wat gehoektere vleugels verwachten .
Het lijkt mij dus toch een Buizerd .
Groeten , Pieter Hilgeman

BramtK

Rechts inderdaad een vrouwtje Bruine kiekendief. Ingetekend donkerbruin, lange staart. Niet zo zeer kleiner, maar zeker een lichtere vogel.
Groeten,

Bram ter Keurs

milvusmilvus

Dank je wel.

Komt het vaker voor dat Bruine Kiekendief en Buizerd gezamenlijk rondvliegen? Op de foto zie je dit natuurlijk niet, maar beide roofvogels bleven op grote hoogte toch zeker vijf minuten bij elkaar. Daarna ben ik ze uit het oog verloren.
Groet, Edzard