"Harige" stadsplant

Gestart door Willemien Troelstra, mei 05, 2011, 22:47:43 PM

Vorige topic - Volgende topic

Willemien Troelstra

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Het betreft deze waarneming http://waarneming.nl/waarneming/view/54249007
Plant onbekend - Plantae indet. gezien op 2011-05-04 te Rotterdam - centrum

Ik dacht even richting Artemisia, maar daarvoor is het blad niet verdeeld genoeg. Ik dacht in die richting omdat hij aangenaam kruidig ruikt (en vaag bekend, maar niet bekend genoeg om het te kunnen plaatsen).

bij voorbaat dank,
Willemien Troelstra
groet, Willemien Troelstra

Datura

Hmmm laat bij mij (vooralsnog) geen belletje rinkelen... Ik vind het wel een intrigerend ding, benieuwd waar anderen nog mee komen.....
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

ejslootweg

Doet denken aan de jonge scheuten van de Perovskia atriplicifolia in mijn tuin.

groeten, Erik
groeten, Erik

HPM

Daar doet het inderdaad aan denken hoewel die meestal viltiger zijn (vooral aan de onderkant), maar dat kan door de standplaats komen.


Herman van der Meer

rapunzel

Ik ben nog eens bij mijn buurman in de tuin gaan kijken. Die heb ik er ooit een cadeau gedaan.
Het lijkt er wel heel erg op.

Koos
Koos Ballintijn

Willemien Troelstra

Jullie suggestie lijkt in ieder geval erg in de goede richting te zijn (als het hem niet gewoon is). Ik zal proberen in de gaten te houden of de plantjes uitgroeien. Gezien de standplaats kan ik me voorstellen dat ze bij een onkruidschoffelbeurt het loodje leggen. En uitgebreid bloeien zal er ook wel niet inzitten gezien de standplaats onder een redelijk dichte bladerkroon.
Dank voor jullie meedenken.
Is het gewenst dat ik dit invoer in waarneming.nl als 'onzeker' (met foto)
?
groet, Willemien Troelstra

Datura

Ah leuk! Die ken ik alleen in volgroeid stadium in stadsplantsoentjes en tuinen! Ik heb zelf nog nooit aan de plant geroken (ga ik toch eens doen, maar Boom (dendrologie van de lage landen) vermeld ook de welriekendheid, dus ik denk dat het met de determinatie dan wel goed zit.

Of je hem moet invoeren is een vraag waar door verschillende mensen hier verschillend over wordt gedacht. In dit geval zou ik zeggen: invoeren, vooral omdat ik de foto instructief vind.
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides