Ingevoerde waarneming wordt niet gepubliceerd

Gestart door jonkv, mei 07, 2011, 12:58:31 PM

Vorige topic - Volgende topic

jonkv

Heb gisteren een waarneming ingevoerd, maar die wordt niet gepubliceerd.
In mijn eigen overzicht staat de waarneming wel: met blauwe letters in tegenstelling tot de rode letters van mijn wel gepubliceerde waarneming. Nu zie ik dat in het invoerveld "embargo" de datum op 1980-01-01 is gesteld. Weet niet of het er mee te maken heeft, maar ben er wel mee aan de slag gegaan: Ik verwijder die datum, laat het  veld leeg, klik op OK, maar vervolgens verschijnt toch weer diezelfde datum in het embargo-veld.

Iemand een suggestie?

HPM

De datum 1980-01-01 betekent dat er geen embargo is ingesteld.
Verder begrijp ik niet wat je bedoelt met rood en blauw. Alleen bij zeldzame soorten is de naam rood, overal. Namen die niet rood zijn zijn volgens mij altijd zwart en niet blauw.


[/size][/font]
Herman van der Meer

Botervlieg

Volgens mij worden bepaalde planten/dieren (bijv bepaalde zeldzame/bedreigde soorten ?) automatisch onder embargo gezet. Daar kun je niets aan veranderen.

Embargo betekend dat jij de waarneming kunt zien, maar dat een deel van de informatie voor andere mensen onzichtbaar is.

Ik vermoed, maar weet absoluut niet zeker, dat de datum 1980 wordt neergezet om daarmee "voor altijd" aan te geven.
Het wordt namelijk nooit meer 1980 dus tot die tijd (voor altijd) is de embargo.

Groetjes, Marleen


hiskodevries

1-1-1980 is de standaardwaarde en deze ligt in het verleden dus heeft geen functie.
over de vermiste waarnemingen: de praktijk leert dat die niet vermist zijn maar tussen de enorme aantallen slecht worden teruggevonden.
als u precies wilt weten waar ze staan even een link naar uw waarneming(en)
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0