Hoofdmenu

naam onbekend

Gestart door cora, oktober 03, 2006, 12:53:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

cora

Deze paddestoelen staan op houtsnippers tussen wel 100 geaderde leemhoeden.
Ze zij viltig en de onderkant is wit met gaatjes. Weet iemand de naam?
NATUURLIJK !!! de groetjes van Cora de Groot

cora

no 2 beginstadium?
NATUURLIJK !!! de groetjes van Cora de Groot

cora

Heeft echt emand geen idee welke richting ik moet zoeken? De pluizige bolletjes doen mij aan boompuist denken maar ik heb er net van alles over gelezen maar ik denk niet dat dit hem is. :huh:  
NATUURLIJK !!! de groetjes van Cora de Groot

ratje

CiteerHeeft echt emand geen idee welke richting ik moet zoeken? De pluizige bolletjes doen mij aan boompuist denken maar ik heb er net van alles over gelezen maar ik denk niet dat dit hem is. :huh:
zondag had ik ook zulk begin in de houtstukjes. Het leek op het melig dwergkorstje, blz 93 van Keizer.

cora

heb wat rond gekeken op internet maar ziet hier helaas geen gelijkenis  in. :huh:  
NATUURLIJK !!! de groetjes van Cora de Groot

a.houter

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het hier om twee soorten gaat. De bolletjes lijken teveel op boompuist om toeval te zijn.
De matjes doen me nog het meest aan een Franjezwam denken. Probeer in ieder geval er een veilig te stellen door te drogen.
Ik zal je een mailtje sturen met een telefoonummer wat je kunt bellen voor iemand bij jou in de buurt, die je er misschien mee kunt helpen. ok?.
;)  
@ndré
Admin. Paddestoelen
----------------------------------
Disclaimer
----------------------------------
Ondanks alle aan de samenstelling van dit bericht bestede zorg, kan ik geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele directe dan wel indirecte schade voortvloeiende uit enig gebruik van dit bericht, de opgenomen links en attachements.

This message is provided "as is" without warranty of any kind. In no event shall I be liable for any loss of profits, loss of business, loss of life, loss of use or data, interuption of business, or for indirect, special, inci

cora

Hoi, andre
Ze staan vlak bij me huis dus ik kan er makkelijk een halen hoe kan ik  dit het beste aanpakken ik heb het drogen nooit eerder gedaan moet ik hem nog op een bepaalde manier verwijderen? Ze staan in rotterdam- zuid
NATUURLIJK !!! de groetjes van Cora de Groot

a.houter

Zo'n plakkaatje zo compleet mogelijk oppakken, en wanneer hij al droog is in de vensterbank leggen waar de zon bij kan. Is hij nog wat nattig van regen of zo, dan eerst zoveel mogelijk droog deppen met keukenpapier, en dan in de vensterbank.
Een andere manier is om er een (bureau)lamp erop te richten vanaf 15 a 20 cm. Wel rekening met een lange droogtijd houden.
:duim:
@ndré
Admin. Paddestoelen
----------------------------------
Disclaimer
----------------------------------
Ondanks alle aan de samenstelling van dit bericht bestede zorg, kan ik geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele directe dan wel indirecte schade voortvloeiende uit enig gebruik van dit bericht, de opgenomen links en attachements.

This message is provided "as is" without warranty of any kind. In no event shall I be liable for any loss of profits, loss of business, loss of life, loss of use or data, interuption of business, or for indirect, special, inci

cora

Ik heb contact gehad met greta en zij had ook nog een idee en wel het donzig elfenbankje alleen kan ik geen afbeelding vinden op het internet en hij staat ook nog niet genoteerd bij de waarnemingen. Komt deze naam iemand bekend voor of staat die bij iemand in zijn boek?
NATUURLIJK !!! de groetjes van Cora de Groot

Dragonfly

Heeft zij toevallig ook een latijnse naam doorgegeven?
Donzig elfenbankje zegt (ook) mij weinig...
Godelieve Brinkhof
Kijk ook eens op mijn (foto)blog: Godelieve Wandelt

(\__/)
(='.'=)
(")_(") This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

cora

Ja sorry trametes pubescens
NATUURLIJK !!! de groetjes van Cora de Groot

knabenkraut

#11
Fluweelelfenbankje  (trametes pubescens)  ;)
groetjes,
Dini

a.houter

Toch maar na laten kijken...ik ben in ieder geval niet overtuigd. :(  
@ndré
Admin. Paddestoelen
----------------------------------
Disclaimer
----------------------------------
Ondanks alle aan de samenstelling van dit bericht bestede zorg, kan ik geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele directe dan wel indirecte schade voortvloeiende uit enig gebruik van dit bericht, de opgenomen links en attachements.

This message is provided "as is" without warranty of any kind. In no event shall I be liable for any loss of profits, loss of business, loss of life, loss of use or data, interuption of business, or for indirect, special, inci