Hoofdmenu

Duitse Zwartkopmeeuw?

Gestart door Ted van der Knaap, april 30, 2011, 16:29:30 PM

Vorige topic - Volgende topic

Ted van der Knaap

Vanochtend een paartje Zwartkopmeeuwen, 1 geringd.  li-tarsus groene ring, re-tibia alu-ring
Véél foto's maar heb er maar 1 die iets "duidelijk" is.

De eerste 2 letters zijn bijna zeker AE.. ..op Cr-birding gekeken en kom dan op 'n project van Andreas Zours te Hamburg.

Zelf denk ik dat de laatste 2 letters EL zijn. Maar niet zeker.

Ziet iemand er ook EL in?



groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Jeroen Nagtegaal

Ik zou eerder inzetten op Frankrijk. Daar worden/werden veel Zwartkopmeeuwen geringd met groene kleurringen en een tibia stalen ring.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

pwolf

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op mei 02, 2011, 11:30:16 AM
Ik zou eerder inzetten op Frankrijk. Daar worden/werden veel Zwartkopmeeuwen geringd met groene kleurringen en een tibia stalen ring.

AE aan het begin is, zoals Ted heel terecht opmerkt, altijd een vogel van Andreas. Zelfs wanneer je hem niet helemaal kunt aflezen zal hij een melding van een van "zijn" vogels waarderen Ted.

groeten, pim wolf
Pim Wolf, Vlissingen

Ted van der Knaap

Citaat van: pwolf op mei 07, 2011, 00:16:48 AM
Citaat van: Jeroen Nagtegaal op mei 02, 2011, 11:30:16 AM
Ik zou eerder inzetten op Frankrijk. Daar worden/werden veel Zwartkopmeeuwen geringd met groene kleurringen en een tibia stalen ring.

AE aan het begin is, zoals Ted heel terecht opmerkt, altijd een vogel van Andreas. Zelfs wanneer je hem niet helemaal kunt aflezen zal hij een melding van een van "zijn" vogels waarderen Ted.

groeten, pim wolf

Mailtje is nog dezelfde dag uitgegaan naar Andreas en een CC naar een collega maar helaas (nog!) geen reactie.
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Ted van der Knaap

#4
Vanmiddag een reactie gekregen:

Dear Ted,

thanks a lot, smashing news!

It obviously is AEEL, see attached life list & please have a look at the links below,

let's see if she is coming home breeding after all the years.

Cheers,  Andreas


File toegevoegd alleen kan ik 'm niet openen vanwege 'n onbekend bestandstype. Als ik 'm op de een of andere manier geopend krijg zal ik de life-list hier plaatsen.


Bij deze:

groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)