Hoofdmenu

Groen kevertje

Gestart door Theo Aaldijk, april 30, 2011, 13:39:00 PM

Vorige topic - Volgende topic

Theo Aaldijk

Welk Kevertje kan dit zijn?
Groet, Theo Aaldijk

Th.Heijerman


Theo Aaldijk

Een heel goeie vraag!


Kevertjes ( 2 stuks één iets groter dan de andere en grootste op foto) zaten op de hoedenplank van mijn auto.


Mijn auto heeft met de klep open gestaan in de tuin " Oosterhout NB- Everdenberg e.o. NB" .


Ik heb ze in een potje gedaan en thuis op de foto gezet.


De waarneming is dus Everdenberg e.o.
Groet, Theo Aaldijk

Th.Heijerman

Stonden in die tuin Chaemaecyparissen? Kunnen ze niet ergens anders in de auto gekomen zijn?
Het is Pachyrhinus lethierrhyi en deze soort is tot dusver alleen uit Zeeland en Zuid- en Noord-Holland bekend...

Theodoor

Th.Heijerman

Ik bedoel natuurlijk Chamaecyparussen ...

nielsyese

Citaat van: Th.Heijerman op april 30, 2011, 14:35:14 PM
Ik bedoel natuurlijk Chamaecyparussen ...
Theodoor, de eerste gedachte is meestal de goede... ;D
Met vriendelijke groet, Niels-Jan Dek

Th.Heijerman

In dit geval toch niet en zijn beide fout: Chamaecyparissen moet het dus zijn...

Theo Aaldijk

#7
Als chamaecyparissen coniferen zijn dan is het verhaal compleet.
Ik ben namelijk woensdag en donderdag de coniferen haag aan het snoeien geweest en het knipsel met de aanhangwagen afgevoerd.
Tijdens het laden van de aanhanger heeft mijn achterklep open gestaan. Dus één en één is twee.


Het gebiedje everdenberg in Oosterhout NB is trouwens een prachtig stukje natuur net aan de rand van het industrie terrein met een mooie plas, ik heb hier al verschillende waarnemingen
gedaan.
Zoom maar is in op de kaart dan krijg je een indruk.
Ik heb nog een foto van het kevertje maar deze heb ik niet geplaatst omdat hij bewogen is maar in dit geval is het misschien interessant.
Groet, Theo Aaldijk