Waarneming in Drenthe 2011 - gezocht mensen

Gestart door Henri25, januari 03, 2011, 21:57:53 PM

Vorige topic - Volgende topic

Henri25

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar iemand uit Drenthe (omgeving Hoogeveen / Coevorden??) die het leuk leek regelmatig eens
samen de natuur in te gaan?  :duim:.
Het is immers veel leuker dan alleen, en ik ben van plan om 2011 vaker naar buiten te gaan dan ik afgelopen
jaar heb gedaan!

Reacties zijn altijd welkom
Groeten Henri Zomer
Moderator (Kleur)ringen in Nederland


Henri25

Ja, ik woon idd tussen Hoogeveen en Coevorden in Elim. Het mooiste zou zijn om zondags af en toe wat af te spreken  :duim:
Groeten Henri Zomer
Moderator (Kleur)ringen in Nederland

Henri25

Groeten Henri Zomer
Moderator (Kleur)ringen in Nederland

Folkert Jan

"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Henri25

Niets specifieks voor mij, mits het binnen de Animalia blijft  :duim:. Ik kan me volledig aanpassen aan de natuurgenoot.
Groeten Henri Zomer
Moderator (Kleur)ringen in Nederland

Folkert Jan

Tja wat betreft vogels kun je best eens mee, maar wel als het mee gaat om leren determineren en lijstjes bijhouden etc :-)

10 minuten stilstaan bij elke buizerd of meerkoet is niet mijn ding :-)
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Henri25

Het waarnemen en de fotografie is mijn doel. Daarbij komt zekers het leren determineren en herkennen van soorten.
Groeten Henri Zomer
Moderator (Kleur)ringen in Nederland

marcel123

#8
Citaat van: Henri25 op januari 09, 2011, 11:42:26 AM
Ja, ik woon idd tussen Hoogeveen en Coevorden in Elim. Het mooiste zou zijn om zondags af en toe wat af te spreken  :duim:
Dan ken je de wereldstad Nieuwlande vast ook wel ;-)
http://www.drentslandschap.nl/downloadfiles/w_HollandscheVeld.pdf

Henri25

Groeten Henri Zomer
Moderator (Kleur)ringen in Nederland

W.Strijker

















Ieder voorjaar is er een groep uit Hollandscheveld die zondagsochtends gaat vogelen , de eerste keer is het meestal op Schoonhoven.
Houd de Hoogeveensche Courantmaar in de gaten , daar staat een aankondiging in wanneer ze voor de eerste keer weer gaan.

Gr Willem








Henri25

Groeten Henri Zomer
Moderator (Kleur)ringen in Nederland

marcel123

#12
Citaat van: W.Strijker op februari 28, 2011, 20:42:03 PM
Ieder voorjaar is er een groep uit Hollandscheveld die zondagsochtends gaat vogelen , de eerste keer is het meestal op Schoonhoven.
http://www.trektellen.nl/trektelling.asp?telpost=377&land=1&site=0&datum=20110227&taal=1

De website www.onrustzaaier.nl bestaat helaas niet meer en de nieue ben ik vergeten..

Henri25

Ben jij een van de deelnemers? Bedankt voor de link! Ze zijn dus al actief  :duim:
Groeten Henri Zomer
Moderator (Kleur)ringen in Nederland

marcel123

http://www.hethollandscheveld.nl/educatie.html
Ik dacht dat het een andere url was...maar de fotos van de aanleg van de vleermuistunnel staan ook op deze site.

Henri25

Precies de website die gevonden moest worden  :duim:. Ik ga vanavond contact proberen te krijgen  ;D
Groeten Henri Zomer
Moderator (Kleur)ringen in Nederland


Henri25

Groeten Henri Zomer
Moderator (Kleur)ringen in Nederland

Carla

Hoi,

Ik ben 46 en woon in Hoogeveen en ik zou het leuk vinden om eens samen met iemand de natuur in te gaan (jong of oud maakt niet uit).
Ik hou van de natuur en ik hou van fotograferen. Ik ben geen topkenner van flora en fauna, maar vind het leuk om dat later op internet uit te zoeken.

Ik heb helaas zelf geen auto. Bij redelijk weer pak ik de motor. Toevallig had ik vanmiddag een auto tot mijn beschikking. Mijn zoon was niet thuis, dus lekker gewandeld en gefotografeerd in Dwingelderveld - Holtveen.

Laat iets van je horen als je eens wilt afspreken.

Gr, Carla

Carla

henrike1977

Leuk topic. Ik woon net aan de ander kant van de grens in de ongeving van Lingen. Ik en mijn vriend gaan regelmatig de bossen in met onze honden (uiteraard aangelijnd).  Helaas wil mijn vriend altijd doorlopen en zie ik van alles wat mijn andere helft weer doet zuchten en steunen.
De verschillende natuurgebieden waar wij wandelen (denk aan Nord Teutoburgerwald bv) bieden een grote diversiteit aan vogels.
Voor bepaalde waarnemingen hoef ik de deur niet eens uit. We hebben een steenuilenpaartje op ons terrein, de sperwer, de buizerd, de kerkuil, de groene en grote bonte specht, een wezeltje, de steenmarter, en vele zangvogels. Ik zou het erg leuk vinden om hier eens van gedachten over te wisselen met gelijkgestemden en zo bij te leren.
Ik ben 33 en vergeleken met de diehard ornithologen hier een beginneling, het ontbreekt me echter niet aan interesse.
Groet Henrike Visser

marcel123

#20
Citaat van: henrike1977 op april 11, 2011, 10:26:35 AM
Ik zou het erg leuk vinden om hier eens van gedachten over te wisselen met gelijkgestemden en zo bij te leren.
Hoe stel je je dit voor?
En voor de mensen die hetzelfde dachten als ik...Lingen is vooral bekend van de kerncentrale. Als die ontploft heb je daar in Elim nog last van (bron: Nu.nl).

henrike1977

#21
Gut ja, daar zeg je me wat. Misschien kunnen we met meerdere mensen uit de omgeving afspreken. Er zijn genoeg interessante gebieden om te meeten zowel in Nederland als in Duitsland. We zitten allemaal vlakbij de grens dus kunnen in Nederland als Duitsland goed uit te voeten zonder uren in de auto te moeten zitten.
Edit: ik zit ong 20 km van Lingen af. En toch kan je hier genoeg leuke waarnemingen doen. Ondanks die stomme kerncentrale.
Groet Henrike Visser