Laatste: en deze?

Gestart door Miss_Desia, oktober 01, 2006, 17:57:10 PM

Vorige topic - Volgende topic

Miss_Desia


Miss_Desia

Niemand een idee over het laatste kleine veertje??

klaas van haeringen

Van die grote kan ik niets maken, het kleine veertje lijkt me een dekveertje van een patrijs.

Groeten, Klaas

tekenaar

Waar heb je ze gevonden? Als het bij een boerderij is zou de grote een krielkip kunnen zijn vanwege de vorm en de vele beschadigingen.  
Paul Veenvliet
dieren en planten tekeningen: https://paulveenvliet.art/
excursies in Slovenie: https://www.slovenia-nature-guide.si/

Miss_Desia

Ja we dachten ook aan een patrijs bij de kleine. Vind die erg mooi, die klein! Die grote is echt midden in de bossen gevonden, wel in de buurt van een ven! Kan het geen grote roofvogel zijn? Iets wat niet veel voorkomt??

keesschreven

Ik denk het niet. Eerder een armpen van een blauwe reiger.
Vriendelijke groeten,
Kees Schreven
Admin Vogels - Schedels en veren

Miss_Desia

Ook als die bruin is?? Volgens mij heeft hij als kleur toch echt bruin/roodbruin. En niet bruin door viezigheid...

keesschreven

Aha, maar dan kan ik er niet veel meer van maken. Purperreiger.......onwaarschijnlijker.
Vriendelijke groeten,
Kees Schreven
Admin Vogels - Schedels en veren

Miss_Desia

Ben toch wel erg benieuwd waar die grote nou van is. Zo groot als een A4-tje dus... Heb nog wat foto's gemaakt:









Wat ons opviel waren de kleine bruinsige vlekjes... we hebben geprobeerd om die zo goed mogelijk te fotograveren.

Iemand een idee?

Miss_Desia

Oja de veer is gevonden op een pad bij een ven in de buurt. Normaal staat deze vol met water maar nu was het droog.

klaas van haeringen

Lastig, volgens mij is het in ieder geval niets inheems. Het enige waar de veer me aan doet denken is een armpen van een pauw...

Miss_Desia

Niemand anders een idee? :)

keesschreven

#12
Ja. Ik denk nu ook een pauw.
Vriendelijke groeten,
Kees Schreven
Admin Vogels - Schedels en veren

Kaja

zoeen heb ik ook, inderdaat pauw