Hoofdmenu

Geringde Kokmeeuwen

Gestart door rob_voesten, februari 01, 2010, 19:48:35 PM

Vorige topic - Volgende topic

rob_voesten

Citaat van: HPM op januari 15, 2011, 00:01:41 AM
Citaat van: rob_voesten op januari 14, 2011, 23:53:36 PM
Citaat van: HPM op januari 14, 2011, 23:37:33 PM
Ik heb jullie laatst zien zitten in het Westbroekpark.

Wie is jullie??  :duim:

En waar is het Westbroekpark.

Als je morgen in de omgeving van Utrecht op let dan kom je ons mischien ook tegen.

Groetjes Rob

Het Westbroekpark ligt bij(/in) Scheveningen. Daar zag ik op 3 januari twee mensen met telescoop en een grote zak brood bij de vijver zitten, waar de Kokmeeuwen nogal opgewonden van raakten.  Ik had aan de overkant meer belangstelling voor Witkopstaartmezen.

Zijn Jeroen en ik niet geweest. Jeroen zat op school (JA op school Daar is hij ook nog afentoe te vinden ;) )

Groetjes Rob

Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com

vogelsbennym

Citaat van: rob_voesten op januari 15, 2011, 00:34:37 AM
Citaat van: HPM op januari 15, 2011, 00:01:41 AM
Citaat van: rob_voesten op januari 14, 2011, 23:53:36 PM
Citaat van: HPM op januari 14, 2011, 23:37:33 PM
Ik heb jullie laatst zien zitten in het Westbroekpark.

Wie is jullie??  :duim:

En waar is het Westbroekpark.

Als je morgen in de omgeving van Utrecht op let dan kom je ons mischien ook tegen.

Groetjes Rob

Het Westbroekpark ligt bij(/in) Scheveningen. Daar zag ik op 3 januari twee mensen met telescoop en een grote zak brood bij de vijver zitten, waar de Kokmeeuwen nogal opgewonden van raakten.  Ik had aan de overkant meer belangstelling voor Witkopstaartmezen.

Zijn Jeroen en ik niet geweest. Jeroen zat op school (JA op school Daar is hij ook nog afentoe te vinden ;) )

Groetjes Rob

Ik was het, gelet op de datum en plaats.  ;)
Blijkbaar met een omstander want ik was zelf alleen.

Groet,
Benny

Jeroen Nagtegaal

Vandaag leuk kunnen aflezen in de omgeving van de Stuw.
Bratislave, 1 bekende
Latvia, 2kj rlb en <2 r-bovenloop
Brussels 2, waarvan een al eerder bij mijn huis (17km)
Kaunas 1kj

Verder wat kleurringen en metalen van de Stuw. Ook een vogel geringd door Rob voor de deur.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Jeroen Nagtegaal

Vanmorgen met Rob afgesproken om te beginnen in de Weerd Roermond. Hier reageerde ze geweldig! Rob kwam ruim later vanwege een stevige avond.

Hier een Moskva! 1kj. Verder wat bekende exemplaren. Ook erg leuk was een Bratislava, de bekende van de Stuw. Deze was er vanavond ook weer. Deze winter al een Moskva Zilver, Storm en Kok.

Op de Stuw ook nog een Latvia die ik gister ook aflas.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

ruud_altenburg

LKW weer eens gezien in Amsterdam. Een 21kj uit Estland die verder gezien is in Polen, Letland, Engeland, Frankrijk en Nederland!
Ruud Altenburg
Meeuwen in Amsterdam

Jeroen Nagtegaal

Leuk, gister in A'dam met F. oa Oosterpark, maar hem niet voorbij zien komen. Wel 3 Londen-ringen.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

vogelsbennym

Zoals bekend bij velen is deze Kokmeeuw wit LKW geringd door Frank Majoor. Op zijn website http://www.frankmajoor.nl staat de lifehistorie (samenvatting). Klik via Kokmeeuwen naar leuke meldingen.
Op die site staat sowieso veel informatie over (geringde) Kokmeeuwen, maar ook andere vogelsoorten.

Groet,

Benny Middendorp

nlzorg01

#127
Even geen ring dit keer, maar een groene wingtag. Vandaag gevonden in Amsterdam ZO, hangend aan een kokmeeuw. Iemand bekend met dit project?
Overigens een aardige plek om ringen af te lezen. Vandaag in ieder geval 5 geringde kokmeeuwen (naast de wing tag) waaronder een leucistische vogel die toch enige koptekening ontwikkelt en een Praha-ring aan een 2kj-kokmeeuw.

Groeten,
Jan Zorgdrager

rob_voesten

Citaat van: nlzorg01 op maart 03, 2011, 18:16:06 PM
Even geen ring dit keer, maar een groen wingtag. Vandaag gevonden in Amsterdam ZO, hangend aan een kokmeeuw. Iemand bekend met dit project?
Overigens een aardige plek om ringen af te lezen. Vandaag in ieder geval 5 geringde kokmeeuwen (naast de wing tag) waaronder een leucistische vogel die toch enige koptekening ontwikkelt en eeen Praha-ring aan een 2kj-kokmeeuw.

Groeten,
Jan Zorgdrager

Hoi Jan

Deze kun je ook effe melde bij frank. Is een van de weinige tot laaste van dit project er vliegen nog wel kokmeeuwen rond van dat project alleen zijn daar de wing tags allang van afgevallen. Deze is daar al vaker afgelezen deze winter.

Groetjes Rob
Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com

nlzorg01

Het project van de groene wingtag is gevonden. Het blijkt een Gronings promotie-onderzoek te zijn geweest van rond 2000. De vogel die ik gezien heb is in 2000 van de wingtag voorzien. Nadat het onderzoek was afgerond zijn er een poosje geen aflezingen meer bijgehouden in Groningen (Frank Majoor kluste wel een beetje bij). Echter, sinds januari van dit jaar houdt Henk van Huffelen de gegevens (zie http://www.cr-reading.nl/) en verzamelt oude gegevens van kokmeeuwen met groene of blauwe wingtags. Dus graag oude gegevens bij hem melden.

Ben benieuwd hoe lang zo'n vleugelflap meegaat.

Groeten,
Jan Zorgdrager

vogelsbennym

De kokmeeuwen kolonies beginnen hier de laatste weken weer bezet te raken met territoriale kokmeeuwen. Zoals in Zoetermeer (Benthuizerplas) en Leidschendam (Starrevaart). In Zoetermeer is de kolonie dit jaar circa twee weken eerder bezet dan in 2010.
Ook in Harderwijk (info Frank Majoor) is de kolonie weer bezet. Het voorjaar komt eraan...

Een aanzienlijk deel van de vogels zijn wintergast en zullen de komende weken wegtrekken naar het noordoosten. De eigen broedvogels blijven dan over. Er zitten nu al steeds meer geringde broedvogels tussen, waaronder enkele vaste broedvogels met buitenlandse ringen uit België en Engeland.
Gisteren ook in Reeuwijk (Reeuwijkse plassen) gekeken maar daar was de kokmeeuwen kolonie nog helemaal niet bezet (vreemd).

Succes allemaal met aflezen, het is een interessante tijd nu met de doortrek.

Groet,
Benny Middendorp

Jeroen Nagtegaal

In Limburg is al te merken dat het aantal Kokmeeuwen op de voerplekken sterk afneemt....

Verder vandaag in Ijmuiden een vogel uit 1988 (was 1kj) met bovenloop aluminium.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

little-W

Citaat van: ruud_altenburg op maart 02, 2011, 13:43:32 PM
LKW weer eens gezien in Amsterdam. Een 21kj uit Estland die verder gezien is in Polen, Letland, Engeland, Frankrijk en Nederland!
LKW is begin april weer gemeld vanuit Letland...
Groeten,

Maarten van Kleinwee, Leiden

Blog: Gulls to the horizon
Facebook: Meeuwen in Nederland
http://www.gull-research.org
Twitter: @Argentatus

rob_voesten

Citaat van: little-W op april 11, 2011, 22:22:27 PM
Citaat van: ruud_altenburg op maart 02, 2011, 13:43:32 PM
LKW weer eens gezien in Amsterdam. Een 21kj uit Estland die verder gezien is in Polen, Letland, Engeland, Frankrijk en Nederland!
LKW is begin april weer gemeld vanuit Letland...

Gaaf he!

Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com

ruud_altenburg

En vanaf 12 april in Tartu, Estland (Emajõgi, 58.23N 26.44E). Foto van Arnold Kristjuhan.
Ruud Altenburg
Meeuwen in Amsterdam

vogelsbennym

Is volgens mij al eerder gemeld op dit forum, nadere gegevens van dit individu via de site van Frank Majoor:
http://www.frankmajoor.nl/kokmeeuwen-leukemeldingen1-nl.shtml
Heel interessant individu met al die waarnemingen uit diverse landen.

Groet,

Benny Middendorp

Citaat van: ruud_altenburg op april 13, 2011, 10:23:12 AM
En vanaf 12 april in Tartu, Estland (Emajõgi, 58.23N 26.44E). Foto van Arnold Kristjuhan.

ruud_altenburg

Ik kon vandaag nog een gele Belgische kleurring aflezen. Er liep nog een raar klein meeuwtje voor maar dat was ongeringd dus niet bijster interessant ;)
Ruud Altenburg
Meeuwen in Amsterdam

Jeroen Nagtegaal

Wel een beetje wakker blijven Benny, Die Ross' Meeuw zit op de grens van Zuid-Holland en Brabant.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com