Automatisch goedkeuren

Gestart door wouterbosgra, april 25, 2011, 12:45:06 PM

Vorige topic - Volgende topic

wouterbosgra

Hoi,

Even een paar vraagjes over het 'automatisch goedkeuren'.

• Is het zo dat als er in het gebied een goedgekeurde waarneming van een bepaalde soort is, alle andere waarnemingen van die soort in hetzelfde gebied automatisch worden goedgekeurd?
  • Als dat zo is, worden dan ook waarnemingen met terugwerkende kracht goedgekeurd?
  • Is het dus goed om per gebied alle gewone soorten met foto in te voeren om zo met 1 waarneming een heleboel anderen automatisch goedgekeurd (en dus ->NDFF) te krijgen?
Alvast bedankt!

Jeroen Nagtegaal

Zo werkt het ongeveer inderdaad. Dan zijn er per soort ook nog datum- en aantalgrenzen volgens mij.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Botervlieg

Hallo Wouter,

Begrijp ik goed dat je bedoelt dat als pietje een paardenbloem in Amsterdam registreert en een admin keurt het goed, dat dan vervolgens alle paardenbloemen in Amsterdam goedgekeurd worden?

Volgens mij is dat niet het geval namelijk. Volgens mij moeten admins dat handmatig kiezen, welke soort automatisch goedgekeurd mag worden, tussen welke en welke datum en in welk gebied. Althans, zo heb ik het begrepen.

Zie ook: http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=36932.msg813362.html#msg813362

Groetjes, Marleen

hiskodevries

Citaat van: wouterbosgra op april 25, 2011, 12:45:06 PM
Hoi,

Even een paar vraagjes over het 'automatisch goedkeuren'.

• Is het zo dat als er in het gebied een goedgekeurde waarneming van een bepaalde soort is, alle andere waarnemingen van die soort in hetzelfde gebied automatisch worden goedgekeurd?
  • Als dat zo is, worden dan ook waarnemingen met terugwerkende kracht goedgekeurd?
  • Is het dus goed om per gebied alle gewone soorten met foto in te voeren om zo met 1 waarneming een heleboel anderen automatisch goedgekeurd (en dus ->NDFF) te krijgen?
Alvast bedankt!
nee zo werkt het automatisch goedkeuren niet
met enkele afwijkende variabelen per soortgroep werkt het als volgt
iemand voert op een coordinaat een waarneming in die goedgekeurd wordt
`s avonds gaat een proces voor een beperkt aantal soorten kijken of voor die soort in dat zelfde kmhok binnen de geparameteriseerde datumgrenzen nog niet gekeurde waarnemingen aanwezig zijn zonder foto`s en die worden dan automatisch goedgekeurd.
Waarnemingen met foto`s zullen dus altijd met het handje moeten gebeuren.
(bovenstaand geldt niet voor de ndff validatie, wat daar de regels zijn is weinigen bekent)
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Frans Langelaan

Vraagje:
wat is een kmhok? Is dit een hok van 1x1 kilometer met als oorsprong de zuid west punt van twee hele getallen in de rds coördinaten? Bijvoorbeeld. (110,546)? Met als aangrenzende hokken (109,545) ten zuidwesten en verder met de klok mee (109,546); (109,547); (110,547); (111,547); (111,546); (111,545); (110,545)?

Verder zie ik bij validatieparameters wel eens staan een radius van 2500m. Dat lijkt zowiezo niet dezelfde verzameling als "in hetzelfde kmhok".

Al met al blijf ik in lichte verwarring achter.

Groeten,
Frans.
Groet,
Frans.

HPM

Citaat van: naalegnalsnarf op november 25, 2012, 14:50:12 PM

Vraagje:
wat is een kmhok? Is dit een hok van 1x1 kilometer met als oorsprong de zuid west punt van twee hele getallen in de rds coördinaten? Bijvoorbeeld. (110,546)? Met als aangrenzende hokken (109,545) ten zuidwesten en verder met de klok mee (109,546); (109,547); (110,547); (111,547); (111,546); (111,545); (110,545)?

...

Klopt. De coordinaten lopen van onder naar boven en van links naar rechts. Ze definieren dus de linkeronderhoek van het hok.
Het nummer van jouw kilometerhok (bungalowpark De Zandloper) is 14-13-41.
Herman van der Meer

Frans Langelaan

Hoi Herman,

is er ergens een kaart te vinden met een overlay van kmhokken volgens de nummering die jij noemt?

Groeten,
Frans.
Groet,
Frans.

Melchior van Tweel

Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

Margreet Kwh

met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven