Hoofdmenu

Mybi 80

Gestart door HJDT, april 24, 2011, 23:21:31 PM

Vorige topic - Volgende topic

HJDT

Ik heb er weer een. Niet al te moeilijk denk ik.

Groet Michel
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

Gerard Troost

hmm, normaal heb je scherpere fotos  O0 ;)
op basis van de grote poten zou ik zeggen Meerkoet. Maar op basis van de rest...
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

HJDT

Jemig de pemig, is hij echt zo moeilijk?? Of zit er met dit mooie weer gewoon niemand anders achter de computer??
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

snwja3

#3
Ik zie niet eens een vogel!?
Je moet nodig maar weer eens een dagje met met me uit vogelen/fotograferen, dan kan je het maken van dit soort platen aan mij overlaten.  ;)
Wietze Janse

Certhia

IJseend vrouw die haar vleugels boven zich strekt is my educated guess maar heel zeker weten doe ik t niet.




Groetjes


Marc

Jos Welbedacht

#5
Fulvous Whistling-Duck  :blink: ?
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

Steven Wytema

Ik blijf niet verder komen dan Kuifeend (of misschien Witoogeend, maar dan mis ik geloof ik een vleugelstreep en past het habitat niet helemaal)
Steven Wytema


frankmeer

Citaat van: Steven Wytema op mei 08, 2011, 23:26:13 PM
Ik blijf niet verder komen dan Kuifeend (of misschien Witoogeend, maar dan mis ik geloof ik een vleugelstreep en past het habitat niet helemaal)

Voor Kuifeend mist de vleugelstreep ook. ;) Maar je ziet geloof ik alleen de onderzijde van 1 vleugel, de andere vleugel is niet zichtbaar. Dat wat je links van de ene gestrekte vleugel ziet, is een steen. Ik hou het op een Witoogeend vanwege de roodbruine kleur en de witte buik en onderstaart.
Frank van der Meer

Apophis25

Een wilde gok, net even een minuut of tien mijn ANWB-gids doorgekeken. Is het een Dodaars?
Er staat een lage zon, daarom is het beest te wellicht roder dan hij in werkelijkheid is.

Alleen het witte boven de poten klopt niet helemaal.

Zoals ik al zei een wilde gok.

[edit] staat de vogel in zoutwater of in zoet? [/edit]

Weia

Groeten, Weia
rode bosmieren: https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,342651.0.html
pagina over variatie bij een paar lastige libellensoorten: www.at-a-lanta.nl/weia/LibellenVariatie.html
motmugjes van foto determineren: http://www.at-a-lanta.nl/weia/Motmuggen.html
familie motmuggen systematisch http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=378882.0

HJDT

En wederom laat onze ongekroonde master of mystery zien dat hij die titel meer dan waard is: Marc had het als enige goed: het is een IJseend, maar dan een mannetje. Hij gaat al aardig richting zomerkleed wat waarschijnlijk de reden is dat Marc aan een vrouwtje dacht. Deze vogel was nog tot eind April aanwezig aan de noordkant van de Brouwersdam en ging regelmatig op de daar aanwezige pier zitten, dat is dan ook het moment dat ik hem fotografeerde. Een andere foto van bijna hetzelfde moment vind je hieronder.

Groeten Michel
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.