blauwe stipjes

Gestart door spanjool, september 30, 2006, 18:58:44 PM

Vorige topic - Volgende topic

spanjool

vliegende lichtblauwe stipjes c.a. 2mm groot
Zal wel een bladluis oid zijn of misschien een motje?
Na lang zoeken op o.a. internet ben ik van mening dat hoewel het beestje lichtblauw is, toch behoort tot de fam. witte vlieg en wel het genus aleyrodes lonicera.
De daarvan gevonden afbeelding komt exact overeen met mijn waarnemeing.
Vriendelijke groet, Henk Gremmer

gardensafari

Dit is witte vlieg (bladluisachtigen uit de familie Aleurodidae, in het Nederlands soms motluizen genoemd). Individueel nauwelijks door leken tot soortniveau te benoemen.
En ik ben een leek. Bij de landbouwuniversiteit Wageningen zit wel wat expertise, want dit zijn beruchte plaaginsecten. Van foto's echter kun je geen soort bepalen. Dat moet met een echt dier onder de microscoop gebeuren.
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

Th.Heijerman

Pas op hoor: de Landbouwuniversiteit Wageningen bestaat allang niet meer !!!

gardensafari

Dit is witte vlieg (bladluisachtigen uit de familie Aleurodidae, in het Nederlands soms motluizen genoemd). Individueel nauwelijks door leken tot soortniveau te benoemen.
En ik ben een leek. Bij de universiteit voor levenswetenschappen te Wageningen zit wel wat expertise, want dit zijn beruchte plaaginsecten. Van foto's echter kun je geen soort bepalen. Dat moet met een echt dier onder de microscoop gebeuren.
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

huysse

wat een raar woord eigenlijk, levenswetenschappen!

Groet,
Marijke

Th.Heijerman

... het is tegenwoordig WUR, Wageningen Universiteit en Researchcentrum. 'Kan er ook niks aan doen, helaas ...

gardensafari

Citeer... het is tegenwoordig WUR, Wageningen Universiteit en Researchcentrum. 'Kan er ook niks aan doen, helaas ...
Geeft niet, jij bent toch al niet kapot van Nederlandse namen.... :lol:  
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

huysse

Ik dacht eigenlijk dat er op elke universiteit onderzoek gedaan wordt. Waarom moet dat er apart bij?

Groet,
Marijke

Th.Heijerman

WUR is een fusie van de universiteit van Wageningen en een aantal onderzoekscentra, zoals Alterra bijvoorbeeld ...