Hoofdmenu

Grutto met ringen

Gestart door renbull, mei 24, 2011, 23:31:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

renbull

René

frankmeer

Je kunt de bijbehorende code opzoeken via www.cr-birding.be en melden aan de desbetreffende onderzoekers (directe link mogelijk http://home.scarlet.be/~pin02658/cr-BltailedGw.htm). Bij Grutto's wel vaak vrij lastig vanwege de vele projecten en dat het regelmatig schijnt voor te komen dat ringen sterk verkleuren of zelfs ontbreken.
Frank van der Meer

renbull

René

Jeroen Nagtegaal

Denk dat het deze is: Combination of 1 orange flag and metal ring ( on one tibia) and a combination of 2 c-rings on the other tibia.

Vincent Lelong et Philippe Delaporte, Réserve Naturelle de Moëze-Oléron, Ferme de Plaisance, F-17780 Saint Froult,
tel. : +33- 05.46.83.17.07
e-mail : rn.moeze@lpo.fr

note 1 : used colours are dark-green, light-green, yellow, blue, white, black, red and orange.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Klaas van Dijk

Klopt inderdaad; hoor bij het Franse project wat Jeroen heeft aangegeven. Dergelijke gekleurringde Grutto's met een oranje vlag heb ik zelf ook wel eens gezien.

Mooie foto! Vermoedelijk een locale broedvogel? Waar & wanneer is de foto genomen? Bij deze vogel lijken de kleuren nog behoorlijk goed te zijn.

Groetjes, Klaas


renbull

Bedankt, foto is genomen in, Maasland op 24mei 2011.
Dan zal ik hem dus maar naar de fransman sturen.

René

Ted van der Knaap

Citaat van: renbull op mei 25, 2011, 22:57:48 PM
Bedankt, foto is genomen in, Maasland op 24mei 2011.
Dan zal ik hem dus maar naar de fransman sturen.

Je kan ook de reactie van Jos even afwachten, die zal de mail ws wel doorgestuurd hebben naar het desbetreffende project!
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

renbull

Ted, Dat was ook mijn plan ;)
René