Onbekende duin- / eilandplantjes 1

Gestart door wouterbosgra, april 19, 2011, 11:55:54 AM

Vorige topic - Volgende topic

wouterbosgra

Hoi,

Mijn weekendje texel viel qua planten nog wat tegen - we waren eigenlijk net te vroeg. Opzich stond er wel een heleboel, maar het meeste nog vegetatief. Nou ben ik sowieso niet zo'n held in duinplantjes, maar vegetatief is vaak toch wel vreselijk lastig. Daarom graag jullie hulp bij de volgende rakkers, hoop dat ik jullie niet 'overspoel'.

Alvast veel dank!

Nummero 1:

wouterbosgra

Nummer 2 (trouwens: de orchideeensleutel van floron die ik meestal gebruik werkt bij mij niet?)

wouterbosgra

Nummer drie: mosbloempje?

HPM

Citaat van: wouterbosgra op april 19, 2011, 11:58:06 AM
Nummer 2 (trouwens: de orchideeensleutel van floron die ik meestal gebruik werkt bij mij niet?)

Misschien kan je beter de hyacintensleutel gebruiken  :)

Herman van der Meer

ejslootweg

De eerste is denk ik kleine leeuwenklauw en de laatste inderdaad mosbloempje. Mooie soort.

groeten, Erik
groeten, Erik

wouterbosgra

Beiden bedankt. Vwb de hyacint: stom, daar had ik niet aan gedacht. Niet dat ik er dan wel uitkom, maar ik neem aan dat het dan een of andere cultivar betreft? En over mosbloempje heb ik dan nog wel een klacht: letterlijk het hele eiland staat er vol mee. Daardoor raakte ik wat aan het twijfelen. Heb em denk ik op wel 20 plekken op texel gezien...

Bedankt beiden!

ejslootweg

http://telmee.nl/index.php?c=info&m=chart&mm=spinfo&taxid=8480915&scinames=0&year=1980&endyear=2011
Mosbloempjes hebben duidelijk een voorkeur voor waddeneilanden. En de Utrechtse heuvelrug. Ben benieuwd wat het verband is.

groeten, Erik
groeten, Erik