Kleine Inktzwam soort

Gestart door Ringneck, september 29, 2006, 17:35:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

Ringneck

Foto : Zeer kleine inktzwam soort (beuken bos)




Alvast bedankt,
Rob  :duim:  
Met vriendelijke groeten,

Rob


My Webpage

Jan Essink

CiteerFoto : Zeer kleine inktzwam soort (beuken bos)




Alvast bedankt,
Rob  :duim:
Wat denk je Andre,

Kleine Kale inktzwam, Coprinus acuminatus?


m.v.g.

Jan Essink

lid van de WEO
met vriendelijke orchideeën groet,

Jan Essink

a.houter

...lijkt wat op de Kale inktzwam, daarom zou ok denken aan de Kleine kale inktzwam- Coprinus acuminatus, maar dat is niet meer dan een slag in de lucht. Voor inktzwammen moet ander materiaal ingezet worden dan een foto alleen. Ik weet niet of de Coprinus-site van wijlen Kees Uljé nog bestaat? Dan zou je daar eens moeten gaan kijken. :wacko:

@ndré
Admin. Paddestoelen
----------------------------------
Disclaimer
----------------------------------
Ondanks alle aan de samenstelling van dit bericht bestede zorg, kan ik geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele directe dan wel indirecte schade voortvloeiende uit enig gebruik van dit bericht, de opgenomen links en attachements.

This message is provided "as is" without warranty of any kind. In no event shall I be liable for any loss of profits, loss of business, loss of life, loss of use or data, interuption of business, or for indirect, special, inci

Jan Essink

Citeer...lijkt wat op de Kale inktzwam, daarom zou ok denken aan de Kleine kale inktzwam- Coprinus acuminatus, maar dat is niet meer dan een slag in de lucht. Voor inktzwammen moet ander materiaal ingezet worden dan een foto alleen. Ik weet niet of de Coprinus-site van wijlen Kees Uljé nog bestaat? Dan zou je daar eens moeten gaan kijken. :wacko:
Ik heb sinds kort een paddenstoelengids genaamd "De grote Paddenstoelen Gids"voor onderweg van Ewald Gerhardt. Prima boekje gekocht bij Bezoekerscentrum in het  Dwingelerveld van Natuurmonumenten. Geeft prima informatie.

Jan Essink

p.s. ik ken  Kees niet.
Wij houden ons met paddenstoelen bezig als er geen orchideeen meer te vinden zijn. Leuke hobby die paddenstoelen maar net zo moeilijk als orchideeen.

met vriendelijke orchideeën groet,

Jan Essink

a.houter

Hai Jan,

Mijn reactie was meer naar Rob gericht, omdat ik die van jou nog niet had gezien.
Grappig dat je ook Kale inktzwam herkende...
Wat Kees betreft: die hield zich als een van de weinigen bezig met het geslacht Coprinus. Maak je geen illusies; er zijn meer dan 115 soorten bekend, waarvan vele op elkaar lijken, dat was goed te zien op genoemde site.
Ik heb nu van 97 soorten macro- en microscopische kenmerken in mijn d-base, maar nog steeds kan ik maar van een paar soorten in het veld iets zeggen, voor 99% moet het kijkglas tevoorschijn gehaald worden.
;)  
@ndré
Admin. Paddestoelen
----------------------------------
Disclaimer
----------------------------------
Ondanks alle aan de samenstelling van dit bericht bestede zorg, kan ik geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele directe dan wel indirecte schade voortvloeiende uit enig gebruik van dit bericht, de opgenomen links en attachements.

This message is provided "as is" without warranty of any kind. In no event shall I be liable for any loss of profits, loss of business, loss of life, loss of use or data, interuption of business, or for indirect, special, inci