Wortelloof, gezocht!!!

Gestart door Jeroen Nagtegaal, september 27, 2006, 22:21:02 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jeroen Nagtegaal

Ik heb thuis een 100 rupsen van koninginnepage, alleen nu zijn we thuis bijna door onze vooraad zelfgeweekte wortels heen, dus ik heb heel hard loof nodig, dus woon je in de buurt van heyhuysen laat het me ff weten, Oja de rupsen hebben daar weggehaald omdat ze ander kapot zouden worden gespoten,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

eline1234

ik woon er zelf een heel eind vandaan, maar je zou wel bij bijvoorbeeld groentezaak/supermarkt kunnen vragen of ze daar wortelloof hebben. niet zo super vers, maar beter dan niets!
succes in ieder geval, en dat t maar mooie vlinders mogen worden
Eline

robin

groentewinkel lijkt me niet echt zeker ivm bestrijdingsmiddelen
groeten robin kraaij

Mark van Veen

Die bestrijdingsmiddelen zijn er in de winkel al lang af. Maar: werkelijk overal groeit wilde peen: zoek die op, steek het uit en je hebt meer wortelloof dan je rupsen opkunnen!
groet,

Mark van Veen

Jeroen Nagtegaal

Uhh, meer dan genoeg, ze eten er week 4 tot 5 meter wortels erdoorheen, dan moet ik toch veel gaan zoekn, en de supermarkt heeft het niet want daar werk ik,  
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

huysse

Even gezocht of er nog alternatieven zijn:

"De wijfjes zetten de eitjes afzonderlijk af op ontluikende bladeren van verschillende schermbloemigen als gecultiveerde en wilde Peen, Gewone engelwortel, Gewone pastinaak, Venkel, Melkeppe en Kleine bevernel,wijnruit"

Gekweekte pastinaak is misschien wel te krijgen, daar zit veel blad aan ( bij mij tenminste wel).
Heb je geen biologische kweker in de buurt, die hebben dergelijk dingen nog wel eens?

Deze zit in Weert: http://www.haiboerhai.nl/Page.asp?Page=HOME

succes,
Marijke