is dit een kiekendief ?

Gestart door thomas hofmeester, april 16, 2011, 20:00:11 PM

Vorige topic - Volgende topic

thomas hofmeester

de laatste voor vanavond... Een kiekendief ? Hij vloog laag boven het rietland

groeten Thomas

Marnix

Hallo Thomas,

Waarom denk je aan een Kiekendief? En aan welke soort denk je zelf?
Als je foto's vergelijkt op bv deze site of je kijkt in een vogelgids, lijkt deze vogel daar dan op en waar kom je op uit?
Marnix Jonker
📷 marnixjonker.com

thomas hofmeester

relatief smalle vleugels, witte vlakken aan de bovenkant van de vleugels, vlak boven het riet vliegend....

jonas D

En het is een man bruine kiekendief.
Groeten,
Jonas

Marnix

Citaat van: thomas hofmeester op april 16, 2011, 20:20:24 PM
relatief smalle vleugels, witte vlakken aan de bovenkant van de vleugels, vlak boven het riet vliegend....

Zie je wel dat je zelf een heel eind komt! Jammer dat iemand het antwoord van te voren al gaf want ik probeer Thomas zelf tot de juiste determinatie te laten komen  (wat bijna gelukt was).
Marnix Jonker
📷 marnixjonker.com

thomas hofmeester

hoe kun je het verschil tussen een blauwe en een bruine kiekendief zien ?
De bovenzijde van de vleugels leken mij wat blauw grijzig....

Marnix

Klopt, maar een mannetje Blauwe Kiekendief zal nooit een bruine buik hebben met blauw/grijze vleugels.
Marnix Jonker
📷 marnixjonker.com

thomas hofmeester

ok, dank je wel voor de info !!!

groet thomas

jonas D

Citaat van: Marnix op april 16, 2011, 20:30:38 PM
Citaat van: thomas hofmeester op april 16, 2011, 20:20:24 PM
relatief smalle vleugels, witte vlakken aan de bovenkant van de vleugels, vlak boven het riet vliegend....

Zie je wel dat je zelf een heel eind komt! Jammer dat iemand het antwoord van te voren al gaf want ik probeer Thomas zelf tot de juiste determinatie te laten komen  (wat bijna gelukt was).

Sorry zal volgende keer het antwoord niet zeggen maar hint's geven. Maar omdat hij geen antwoord gaf op je vraag van aan welke soort hij dacht zei ik het antwoord maar.
Groeten,
Jonas

thomas hofmeester

hoi jonas,

geen probleem hoor !

gr. Thomas